۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۲۳۴۸۱۱
‌آیت‌الله ایمانی تأکید کرد؛

ضرورت حضور پرشور و منظم هیأت‌های عزاداری در مراسم اربعین حسینی

خبرگزاری رسا ـ‌ نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به ضرورت حضور پر‌شور و گسترده مردم در مراسم اربعین حسینی گفت: هیأت‌های عزاداری به صورت ساماندهی شده و متمرکز به عزاداری بپردازند.
آيت الله ايماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس، بعد‌ از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم اربعین حسینی، گفت: پس از چهار سال تجربه برگزاری مراسم روز اربعین به صورت منسجم باید از تجربیات گذشته استفاده کرد.

 

وی در ادامه افزود: تکرار اشتباهات گذشته به دور از درایت و تدبیر است و مسؤولان برگزاری مراسم باید به این نکته توجه کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه ورود هیأت‌های عزاداری به حرم به صورت دسته‌های زنجیرزنی مناسب نیست، خاطرنشان کرد: بهتر است هیأت‌های عزاداری با خودرو به نزدیکی حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی(ع) منتقل شوند و در حرم به صورت دسته‌های سینه‌زنی به عزاداری بپردازند.

 

وی با اشاره به ضرورت حضور پر‌شور و گسترده مردم در این مراسم بیان کرد: هیأت‌های عزاداری به صورت ساماندهی شده و متمرکز به عزاداری بپردازند.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه هماهنگی هیأت‌ها با هم بسیار مهم است، بیان کرد: مدیریت هیأت‌ها با استفاده از میاندارهای هیأت انجام می‌شود اما این موضوع کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی با تأکید بر اینکه حضور جمعیت از حالت تماشاچی خارج شود، بیان داشت: بهتر است فضاهای مختلف در حرم مطهر به گونه‌ای مدیریت شود و جمعیت هدایت شود که تمام افراد وارد عزاداری شوند نه اینکه به عنوان تماشاچی حضور یابند.

 

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه استفاده از مداحی و شعر مناسب نیز بسیار مهم است، اظهار داشت: اشعار باید سهولت در خواندن و جواب دادن داشته باشند و در مورد مشکلات مربوط به سیستم‌های صوتی نیز پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشید.

 

وی با اشاره به اشکال موجود مبنی بر دو مدیریتی بودن برنامه روز اربعین هر سال، افزود: باید این دو مدیریت را به مدیریت واحد تبدیل کرد زیرا اگر هرکسی بخواهد ایده خود را اجرا کند برنامه به صورت جزیره‌ای می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه کاروان‌های مختلف نیز برای حضور در مراسم عزاداری اربعین از شهرستان‌های استان دعوت شدند، خاطرنشان کرد: در عین حال که این موضوع فرصت است باید برای هماهنگ شدن این کاروان‌ها اقدامات لازم صورت گیرد و ساعت آغاز و پایان برنامه نیز مشخص باشد و برنامه ها تا 20 دقیقه به نماز به پایان برسد تا مردم فرصت آماده شدن برای نماز را داشته باشند./919/پ202/ب4

ارسال نظرات