۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۲۳۴۸۴۹

تشکیل شورای علمی پژوهشی در مدارس علمیه خواهران مازندران

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی حوزه های علمیه خواهران مازندران از تشکیل شورای پژوهشی در مدارس علمیه استان خبر داد.
حوزه علميه خواهران

فاطمه اردشیری، معاون پژوهشی حوزه های علمیه خواهران مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با اشاره به راه اندازی شورای علمی پژوهشی در حوزه های علمیه استان مازندران، گفت: این شورا برای نخستین بار در حوزه های های علمیه کشور ایجاد شده است.

 

وی با بیان این که همه فعالیت های پژوهشی مدارس علمیه خواهران مازندران به این شورا آمده و تصویب می شود، بیان داشت: فعالیت های این شورا بسیار گسترده است در این راستا شورای علمی پژوهشی در سطح مدارس استان را تشکیل دادیم.

 

اردشیری با تاکید بر این که طرح های اجمالی و تفصیلی پژوهشی مدارس در شورای داخلی آن مطرح می شود، افزود: فعالیت شورای علمی پژوهشی مدارس سبب می شود تا کار شورای استانی کم تر شود.

 

معاون پژوهشی حوزه های علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که کانون پژوهشی برای حوزه های علمیه خواهران سطح دو راه اندازی شده است، تصریح کرد: در این کانون سیر مطالعاتی، دوره و کارگاه برای اعضا برگزار می شود.

 

وی گفت: تلاش ما در این راستا است که طلاب بعد از فارغ التحصیلی وارد هسته های علمی پژوهشی شوند و به نوشتن کتاب و مقاله بپردازند.

 

اردشیری با بیان این که در مدارس سطح سه استان مازندران انجمن پژوهشی راه اندازی شده است، بیان داشت: دوره و کارگاه برای اعضای این انجمن ها برگزارمی شود تا خواهران طلبه در زمینه های پژوهش تقویت شوند.

 

معاون پژوهشی حوزه های علمیه خواهران مازندران، تصریح کرد: خواهران عضو انجمن بعد از فارغ التحصیلی وارد هسته های علمی شده و گروه تشکیل می دهند که هر کاری در عرصه پژوهشی به عنوان کتاب و مقاله داشته باشیم به این اعضا به عنوان پژوهشگران برتر داده می شود.

 

وی با اشاره به فعالیت کتابداران در همه مدارس علمیه خواهران مازندران، گفت: در هفته کتاب و کتابخوانی دوره آموزشی برای کتابداران برگزار شد که اگر بتوانیم مجموعه کارکنان و اساتید خود را تقویت کنیم سبب ایجاد انگیزه در طلاب خواهند شد.

 

اردشیری با بیان این که در زمان های مختلف نسبت به مجهزکردن کتابخانه های مدارس علمیه استان اقدام می شود، افزود: در مدارس علمیه ما بخشی از طلاب خواهر متاهل بوده و با فرزندان خود به مدرسه می آیند از این رو مهدکودکی دایر شده و در کتابخانه نیز نسبت به بهره گیری از کتاب های حوزه کودکان توجه شده و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان استان نسبت به تجهیز کتابخانه ها در این عرصه اقداماتی صورت گرفته است.

 

معاون پژوهشی حوزه های علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که برای سطح دو تحقیق پایانی و برای سطح سه پایان نامه داریم، گفت: کمیسیون پایان نامه طلاب حوزه های علمیه خواهران استان های مازندران، گلستان و گیلان در مازندران راه اندازی شده است و این کمسیون تلاش دارد تا از تحقیقات در موضوعات تکراری و غیرکاربردی جلوگیری کند. /1314/پ202/ع

ارسال نظرات