۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۲۳۴۸۵۲
علی مطهری:

دانشجو باید پاسدار ارزش های انقلاب اسلامی باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقاط قوت دانشجویان گفت: دانشجو باید با استفاده از هوش و استعداد و نیروی جوانی دیده بانی باشد برای جامعه و از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی دفاع کند.
علي مطهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، عصر دیروز در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در نشستی با دانشجویان این دانشگاه با اشاره به اهمیت رشد فکری و بینشی دانشجویان، اظهار کرد: دانشجو باید با دید باز تبدیل به دیده بانی برای رصد کردن جامعه شود و در مواقع خطر جامعه را آگاه کند و از خطرات دور نگه دارد.

مطهری پیرامون لزوم پرداختن به جنبش های دانشجویی پس از انقلاب اسلامی تصریح کرد: نقد یک لازمه و نیاز برای جلوگیری از دیکتاتوری و فساد است و به همین دلیل است که همواره نیاز داریم تا دانشجویان و نخبگان به فعالیت در زمینه مسائل سیاسی و اجتماعی بپردازند، همواره نیازمند نقد قدرت هستیم زیرا در صورتی که قدرت در حاشیه امن و در حیات خلوت باشد موجبات فساد را به همراه دارد.

وی جنبش‌های دانشجویی را نامحدود در زمان و مکان توصیف کرد و افزود: جنبش دانشجویی برای همه زمان ها است و باید تداوم داشته باشد، رسالت دانشجو و جنبش های دانشجویی نقد قدرت و اتفاقات و رویدادهای مختلف کشور اعم از سیاسی و اجتماعی در جامعه است و نباید این نقد کردن تبدیل به تخریب شود و یا اینکه به نوعی چاپلوسی باشد بلکه نقد باید ما بین این دو مسأله باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقد باید از سر دلسوزی و برای بهتر شدن شرایط موضوع مورد انتقاد باشد خاطرنشان کرد: دانشجویان و جنبش های دانشجویی باید شرایط و ابزار نقد و انتقاد را فراهم کنند و بتوانند نقدی صحیح و دقیق ارائه دهند تا این نقادی آنها بتواند نتیجه درستی بدهد.

مطهری جوانی را نقطه قوت دانشجویان بیان کرد و گفت: در کنار جوانی باید دانشجو فطرت الهی خود را محفوظ بدارد، دانشجو باید عدالت طلب و حق طلب باشد و همواره بر مواضع برحق خود ایستادگی و مقاومت کند، دانشجویان هوش و استعداد بالایی دارند و اینکه مسئولیت زندگی و مسائل آن برعهده آنان نیست موجب می‌شود تا بتوانند با فکری باز و آزادانه به وظایف مهم خود عمل کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مورد استفاده قرار گرفتن توسط احزاب و جناح های مختلف را از خاصیت های جوانی برشمرد و تصریح کرد: دانشجو به خاطر جوان بودن و توانایی هایی که دارد ممکن است توسط حزب ها و جناح ها مورد استفاده قرار گیرد ولی نباید این حضور در احزاب و جناح ها موجب شود که دانشجویان از وظایف اصلی و مهم خود چشم پوشی کنند.

وی نظارت بر مسائل سیاسی و اجتماعی و دقت نظر در استقلال حکومت اسلامی را وظیفه دانشجویان دانست و اظهار کرد: دانشجو باید از آرمان های انقلاب اسلامی حراست و پاسداری کند و نسبت به استقلال سیاسی و عدالت اجتماعی حساس باشد و اینکه آیا از این مسائل مهم برخوردار هستیم و یا اینکه از حقوق خود محروم شده این را رصد کند.

مطهری علت دین گریزی غرب را اشتباهات و فشارهای کلیسا داسنت و خاطر نشان کرد: جوامع غربی از مسیر دین منحرف شدند زیرا کلیسا مرتکب اشتباهاتی شد و این فشارها و خطاهای کلیسا موجب شد تا در غرب تظریه تفتیش عقاید شکل گیرد، آزادی بیان ریشه در آزادی تفکر دارد و غرب این موضوع را تا آزادی عقیده ادامه می‌دهد تا جایی که بی دینی را راه سعادت معرفی می‌کنند و دین را راه سعادت نمی دانند./1304/202/ع

ارسال نظرات