۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۲۳۴۸۶۷
تولیت عتبه مقدس حسینی خبر داد؛

ورود بیش از ۲۵۰۰ دسته عزاداری به حرم امام حسین

خبرگزاری رسا ـ تولیت عتبه مقدس حسینی از ورود بیش از ۲۵۰۰ دسته عزاداری در قالب موکب همزمان با فرا رسیدن اربعین امام حسین (ع) به داخل حرم مطهر آن حضرت خبر داد که برای ورود هر یک زمان مشخصی در نظر گرفته شده است.
ورود بیش از ۲۵۰۰ دسته عزاداری به حرم امام حسین

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری، شیخ مهدی کربلایی امام جمعه کربلا در دیدار حجت الاسلام والمسلمین نجف نجفی روحانی مسؤول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق گفت: امسال شکوه راهپیمایی پرشور اربعین حسینی بیش از سالهای گذشته بوده است.

وی از ورود بیش از 2500 دسته عزاداری در قالب موکب همزمان با فرا رسیدن اربعین امام حسین (ع) به داخل حرم مطهر آن حضرت خبر داد و گفت: برای ورود هر یک از این موکب‌ها به داخل حرم مطهر زمان مشخصی در نظر گرفته شده است که باید براساس آن برنامه ریزی کرده و وارد حرم شوند.

براساس این گزارش، ورود دسته‌های عزاداری در قالب موکب به داخل حرم مطهر امام حسین (ع) از روز پنجشنبه آغاز می‌شود که برنامه حرکت دسته عزاداری و سینه زنی زائران ایرانی در کربلا با عنوان موکب امام رضا (ع) نیز، شب‌های 19 و 20 صفر از خیمه گاه حسینی اعلام شده است.

زائران ایرانی در کربلا در قالب موکب امام رضا (ع) شب‌های 19 و 20 صفر مصادف با 21 و 22 آذرماه، حرکت خود را رأس ساعت 22 از روبه روی خیمه گاه امام حسین (ع) آغاز کرده و از باب قبله وارد حرم مطهر آن حضرت شده و با عبور از بین الحرمین به حرم حضرت ابوالفضل (ع) مشرف می‌شوند.

خادمان حرم مطهر امام حسین (ع) از روز دوشنبه 17 آذرماه مصادف با 15 ماه صفر 1436، اقدام به جمع آوری فرش‌های صحن روبه روی باب قبله کرده اند تا پس از نصب موکت‌های مربوطه، شرایط را برای ورود و خروج دسته‌های عزاداری فراهم کنند./840/102/ع

ارسال نظرات