۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۲۳۴۸۸۶
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان خبر داد؛

فعالیت تبلیغی 300 مبلغ دینی در مناطق روستایی گیلان

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از فعالیت تبلیغی 300 مبلغ دینی در مناطق روستایی استان خبر داد.
معاون فرهنگي اداره کل تبليغات اسلامي گيلان

حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت با بیان این که یکی از فعالیت های این معاونت در سازمان تبلیغات استقرار مبلغان دینی در روستا های پر جمعیت استان است، اظهار داشت: جامعه ای که با رو حانیان و مبلغا همراه باشد آن جامعه در مقابل آسیب های اجتماعی و توطئه ها و نقشه های دشمنان اسلام مقاومت بیشتری دارد.

 

حضور بیش از 300 مبلغ دینی در مناطق روستایی گیلان

وی با تاکید بر این که حضور روحانیان در جامعه اجازه نمی دهد که توطئه های دشمنان در آن جامعه اجرا شود، افزود: بیش از 300 روحانی به طور شبانه روزی در روستاهای پر جمعیت گیلان حضور دارند و فعالیت های دینی را در سال پی گیری می کنند.

 

حجت الاسلام گلمیرزاده حضور روحانیان در مناطق مختلف روستایی را بسیار اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: این حضور مستمر بسیاری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی مناطق را کاهش خواهد داد.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از روحانیت به عنوان پیشگامان عرصه تبلیغ دین یاد کرد و گفت: روحانیت در تاریخ با همه توان و بدون هیچ چشم داشتی در مسیر دفاع و تبلیغ اسلام ناب گام برداشته است.

 

برگزاری گفتمان دینی با محوریت دشمن شناسی از نگاه اسلام در دانشگاه های گیلان

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر این که یکی از فعالیت های و برنامه های فرهنگی سازمان گفتمان دینی است، تصریح کرد: جلسات پرسش و پاسخ در مدارس و دانشگاه ها با محوریت مسائل مهم و اصلی جامعه برگزار می شود.

 

حجت الاسلام گلمیرزاده ترویج سبک زندگی دینی با استفاده از آیات قرآن و بیان حقوق والدین و نقش و جایگاه وبایت فقیه در جامعه، دشمن شناسی از نگاه قران را از مباحثی که در این جلسات پرسش و پاسخ به آن پرداخت می شود عنوان کرد و گفت: در این جلسات به سؤوالات جوانان در امور شرعی و گفتمان های دینی پی گیری می شود.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه سخنان خود به ساماندهی هیأت های مذهبی و تشکل های دینی استان اشاره کرد و گفت: ساماندهی و نظارت بر فعالیت این تشکل ها به طور جدی از سوی سازمان تبلیغات پیگیری می شود.


فعالیت بیش از 2000 هیأت مذهبی در گیلان

وی از شناسایی بیش از دو هزار هیأت مذهبی در گیلان خبرداد و گفت: این هیأت ها در چارچوب شرح وظایف سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت دارند.


حجت الاسلام گلمیرزاده با اشاره به شناسایی بیش از دو هزار مداح در گیلان گفت: سومین دوره انتخابات کانون مداحان استان  نیز دی ماه سال امسال همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار می شود.

 

وی با اشاره به این که در این انتخابات قریب به 120 مداح را از بین مداحان استان برای یک دوره سه ساله عضویت شورای مداحان انتخاب می کنیم، تصریح کرد: این شورا وظیفه ساماندهی امور مداحان، آموزش، شناسایی مداحان گیلان را بر عهده دارد./1318/ت302/ب1

ارسال نظرات