۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۲۳۴۸۹۶
دبیر کنگره خطر جریان های تکفیری:

راهپیمایی اربعین نماد و سمبل ولایتمداری تشیع است

خبرگزاری رسا ـ دبیر کنگره خطر جریان های تکفیری حرکت زائران اربعین حسینی را دارای پیام های سیاسی، عبادی و اجتماعی دانست و گفت: این راهپیمایی به جهان نشان خواهد داد که شیعیان کماکان در جوش و خروشند و ولایتمداری را سرلوحه کارهای خود قرار داده اند.
حجت الاسلام عليزاده موسوي
حجت الاسلام مهدی علیزاده موسوی دبیر کنگره خطر جریان های تکفیری همزمان با راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به انحصار این مراسم در تمام دنیا به دین اسلام، مذهب تشیع و امام حسین (ع) از آن به عنوان یک سمبل یاد کرد و گفت: این مراسم از بعد سیاسی نشان می دهد شیعیان جهان هنوز در مسیر سرور و سالار خود حرکت کرده، مخالف ظلمند و در این راه ثابت قدمند.
حجت الاسلام علیزاده موسوی از بعد عبادی شیعیان را ادامه دهنده سیره مقدس امام حسین (ع) عنوان کرد و افزود: این سیره برای دوست داران اهل بیت نصب العین است و مانند یک تابلوی هدف در برابر دیدگان آنان قرار دارد.
وی با تحلیل بعد اجتماعی این حرکت آن را نشان دهنده همگرایی اجتماعی در بین اهل تشیع دانست و گفت: فارغ از جایگاه و امنیت ها تمامی شیعیان به یک شکل با تفاوت های بسیار زیاد، همسان و به یک شکل حرکت می کنند.
دبیر کنگره خطر جریان های تکفیری از خصوصیات دیگر این کنگره عظیم نمایان شدن همیاری، هم دلی و در عین توجه به برادر مسلمان، بی توجهی به مادیات گفت: جلوه های مثال زدنی ایثار را در برخورد این زائران با چشم می توان دید و زبان در پذیرایی پیرزنی که تمام مایملک خود را در پذیرایی از زوار آورده است قاصر می ماند.
حجت الاسلام علیزاده موسوی به بحران فرد گرایی در جهان اشاره کرد و گفت: این فضا می تواند برای تمامی انسان ها درسی باشد. در این کنگره عظیم، قدرت و عظمت شیعه به نمایش گذاشته شده و پیر و جوان، زن و مرد، کودک و حتی کسانی که مشکلات جسمی دارند در سرما و گرما خود را به کربلا می رسانند تا ابراز ارادت کنند.
وی حرکت عظیم مردمی را هشداری برای رهبران شیعه عنوان کرد که می بایست به آن توجه کنند و ادامه داد: رهبران شیعه باید این ظرفیت و پتانسیل را ببینند و دانند که این ملت برای اهداف رهبر و امام خود ارزش قائلند و از آن پیروی می کند.
دبیر کنگره خطر جریان های تکفیری ادامه داد: رهبران تشیع باید از این عشق و ارادت جهت رشد و تعالی شیعیان بهره برداری کنند. سیره اهل بیت را با همین عشق و تبلور حضور، در دنیا گسترش دهند و به عبارت دیگر این یک اتمام حجتی برای رهبریت شیعه است که شیعیان با تمام وجود در میدانند.
حجت الاسلام علیزاده موسوی با اشاره به قطع دست در زمان عباسیان گفت: گروهک تکفیری داعش تهدید می کند که در صورتی که موفق شوند افرادی را به شهادت می رسانند در جواب آنها باید گفت، در زمان عباسیان شرط زیارت اربعین قطع دست بود یعنی یقیناً زائر کربلا می بایست دست خود را فدا می کرد با این حال این حرکت همواره راه خود را ادامه داده است و این تهدیدات از عشق و علاقه محبین کم نخواهد کرد.
وی افزود: تحرکات داعش را بسیج عراق با قدرت کنترل خواهد کرد و باز تأکید می کنم شیعیان جهان مانند فلزی گداخته اند که هر چقدر ضربات سخت تری بخورد آب دیده خواهد شد و شهادت در نظر شیعه یعنی رسیدن به جایگاه تعالی بشریت. /836/
ارسال نظرات