۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۳۴۹۲۵
استاد حوزه علمیه اردبیل:

حجاب و عفاف نقش مهمی در ایجاد آرامش و امنیت جامعه دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه اردبیل، با تاکید بر اهمیت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی، گفت: حجاب و عفاف نقش مهمی در ایجاد آرامش و امنیت و مصونیت زن در جامعه دارد.
عفاف و حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام علی حبیبی، استاد حوزه علمیه اردبیل، پیش از ظهر امروز در گفتمان دینی با عنوان حجاب و عفاف در شهرستان مشگین‌شهر با اشاره به ارزش و اهمیت رعایت حجاب کامل اسلامی در جامعه، گفت: با توجه به دستور پوشش در قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع)، زن با حجاب و چادری افزون بر اینکه در جامعه در امنیت است رضایت پروردگار را هم به دست می‌آورد و زن بدحجاب با زیرپا گذاشتن ارزش‌های دین هم خود مورد اذیت قرار می‌گیرد و هم سبب خشنودی شیطان می‌شود.

 

وی افزود: عواملی همچون محیط، وراثت و تربیت در شکل‌گیری شخصیت انسان‌ها تأثیر بسزایی دارد بنابراین انسان‌ها با تربیت صحیح دینی و با بهره‌گیری از آموزه‌های دین می‌توانند استدلال‌های مناسب دین را در مورد همه دستورات آن، به ویژه رعایت پوشش و حفظ حجاب گفتاری و رفتاری و عفیف بودن قبول کرده و زندگی آرامی داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام حبیبی، خاطر نشان کرد: محیط هم به نوبه خود روی افراد تأثیر می‌گذارد آنان که در سایه دین و در محیط دینی تربیت شده‌اند هیچ وقت پوشش نامناسب دیگران روی حجاب آنها تأثیر منفی نمی‌گذارد بلکه برعکس حجاب کامل آنها روی افراد جامعه تأثیر مثبت گذاشته و هم باعث امنیت خود فرد  و هم باعث آرامش دیگران می شوند.

 

وی ایجاد امنیت و آرامش در خانواده و اجتماع را از مهم ترین اثرات حجاب دانست و گفت: حجاب یکی از مسائل مهم جامعه بشری محسوب می شود به طوری که  هم  به زن ارزش می بخشد و هم موجب می شود زن بتواند به دور از نگاه های آلوده در جامعه و خانواده با مصونیت زندگی کند.

 

حجت الاسلام حبیبی با اشاره به برنامه ها و توطئه های دشمنان در از بین بردن حجاب و عفاف در جوامع اسلامی، تصریح کرد: امروز دشمنان اسلام با دریافتن اهمیت تأثیر عفاف و حجاب در تحکیم بنیان‌های خانواده درصدد ترویج بی بند باری و از هم گسستن کانون خانواده در نظامی اسلامی هستند.

 

استاد حوزه علمیه اردبیل، اظهار داشت: امروزه ماهواره‌ها در قالب برنامه های ضد دینی اقدام به تبلیغ آزادی و کشف حجاب برای زنان می‌کنند، در حالی که حجاب و پوشش اسلامی زن باعث مصونیت و آرامش او می شود.

 

وی در ادامه به اثرات مخرب دوستی‌های خیابانی اشاره کرد و گفت: ازدواج‌هایی که از طریق دوستی‌های خیابانی صورت می‌گیرد مدتی اندک دوام نمی‌آورد که به طلاق منجر می‌شود چون کورکورانه و از روی احساسات تصمیم گرفته شده است./937/پ202/ب4

ارسال نظرات