۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۲۳۴۹۳۲
استاد حوزه علمیه مازندران:

رویکرد شبکه های ماهواره ای تضعیف بنیان خانواده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که رویکرد شبکه های ماهواره ای تضعیف بنیان خانواده است، گفت: برنامه های شبکه های ماهواره ای امروز عاملی برای فاصله گرفتن مردم به ویژه نسل جوان از مبانی دینی شده است.
حجت الاسلام مهدي تقي زاده، امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در سلسله نشست های اخلاق در خانواده که در بخش دابودشت برگزار می شود با بیان این که کسی که در مکتب رسول مکرم اسلام و اهل بیت معصومین(ع) قدم برمی دارد باید اخلاق اسلامی را سرلوحه امور خود قرار دهد، گفت: بداخلاقی سبب خواهد شد تا در خانواده های ما اضطراب ایجاد شده و کانونی برای آرمش بخشی انسان نباشد.

 

وی با اشاره به این که بداخلاقی و نزاع در خانواده اثرات ناشایستی بر روی فرزندان دارد، بیان داشت: وجود این گونه رفتارها سبب می شود تا این خانه از نورانیت خود خارج شود.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که زن و شوهر باید در راستای انجام وظایف خود به بهترین نحو ممکن اقدام کنند، تصریح کرد: اعضای خانواده باید تلاش کنند تا براساس مبانی قرآن و عترت به انجام وظایف پرداخته و اهتمام شایسته ای در این راستا داشته باشند.

 

حجت الاسلام تقی زاده با تاکید بر این که زن و شوهر باید با اخلاق و رفتاری شایسته زیبایی و آرامش را در خانه به ارمغان آورند، گفت: متأسفانه امروز مراجعه به مراجع قضایی برای طلاق آمارش نامأنوس است که باید سبک زندگی اسلامی را در خانواده های خود نهادینه کنیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که رشد آمار طلاق اثرات نامطلوبی برای جامعه دارد، افزود: باید زن و شوهر کانون آرامش در خانه باشند که بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) می تواند در این راستا بسیار ثمربخش باشد.

 

وی با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی از طریق تهاجم فرهنگی به دنبال مقابله و تضعیف ارزش ها در جامعه هستند، گفت: غرب می بیند که نتواسنته است از روش های مختلف به نظام اسلامی آسیب وارد کند که از طریق جنگ نرم وارد کار شدند.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با تاکید بر این که رویکرد شبکه های ماهواره ای تضعیف بنیان خانواده است، بیان داشت:  برنامه های شبکه های ماهواره ای با این هدف ایجاد شده است تا مردم ما را از مسیر دین محوری خارج کنند که همگان باید در این عرصه هوشیار و مراقب باشند.

 

حجت الاسلام تقی زاده، ادامه داد: مردم با کرامت ایران اسلامی از مکتب سرخ امام حسین(ع) درس و الگو گرفتند و خانواده های ما با مبانی بصیرت حسینی و مهدوی شکل گرفته است که دشمنان از این فرهنگ ارزشمند هراسان هستند.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که دشمنان در تهاجم فرهنگی خانواده را به عنوان یکی از مهم ترین کانون های جامعه هدف قرار دادند، گفت: خانواده شکل دهنده اصلی مدینه فاضله بوده و آن ها می خواهند با ارائه برنامه های نامناسب قبح گناه را در جامعه بشکنند.

 

وی با اشاره به این که شبکه های ماهواره ای به دنبال ترویج مبانی اعتقادی برخلاف دستورات دین مبین اسلام هستند، بیان داشت: خانواده های ما باید به نحوی شایسته مراقب باشند تا کانون خانواده ایرانی گرفتار تهاجم فرهنگی دشمنان و برنامه های ماهواره ای نشود.

 

استاد حوزه و دانشگاه در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که ملت ایران اسلامی عاشق و دلداده امام حسین(ع) است، افزود: این روزها خیل جمعیت مشتاقان مشاهده می شود که به سوی مرقد مطهر سرور و سالار شهیدان روانه هستند.

 

وی با اشاره به این که دشمنان از این عشق و ارادت ها هراسان هستند، گفت: همه ما باید تلاش کنیم پیرو واقعی سیره نورانی امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع) بوده و با اهتمام ارزنده ای در مسیر بندگی این بزرگواران گام برداریم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات