۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۳۴۹۳۸
مدیر حوزه علمیه امام خمینی اهواز:

حضرت زینب حلقه اتصال حماسه حسینی با انسانیت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز با اشاره به اهمیت حضور حضرت زینب(س) در کنار امام حسین(ع) گفت: این بانوی بزرگوار حلقه اتصال حماسه حسینی با انسانیت است.
حجت الاسلام قرباني

حجت الاسلام علیرضا قربانی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که زنده ماندن واقعه عاشورا به عواملی وابسته است، اظهارداشت: حضرت زینب(س) به عنوان پیام آور واقعه عاشورا حلقه اتصال این حماسه با تاریخ انسانیت است.

وی افزود: حضرت زینب(س) به عنوان بانوی پرورش یافته مکتب اهل بیت(ع) توانست به شیوایی حقیقت و هدف های قیام امام حسین(ع) را برای همگان بیان کند.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به ارتباط ریشه دار حضرت زینب(س) و رسالت حسینی ابرازداشت: امروز شیعیان افتخار دارند که پیرو مسیری هستند که ائمه آن ها و اهل بیت گرامیشان آن را پایه ریزی کردند.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز با بیان این که به وجود آمدن حماسه های گوناگون پس از واقعه عاشورا به سبب افشاگری های این بانوی بزرگوار بوده است، تصریح کرد: حضرت زینب دارای جایگاه ممتاز و بزرگی در میان مسلمانان است.

وی رسایی، بلاغت و فصاحت را از ویژگی های ایشان توصیف و عنوان کرد: این شیوه بیان واقعیت چنان تأثیری بر شامیان گذاشت که فرد سنگدل و جنایت کاری همچون یزد نیز نتوانست در برابر آن واکنش نشان دهد و سرانجام نیز تسلیم این واقعیت ها شد.

حجت الاسلام قربانی افزود: یزید برای جلوگیری از افشا شدن ماهیت جنایتکارانه خود تلاش کرد تا زیردستان خود همچون عبیدالله بن زیاد را مقصر اصلی معرفی کند و این نشان دهنده استواری و نیرومندی سخنان حضرت زینب(ع) و افشاگری های روشن ایشان در شام است.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز با بیان این که مسیر کربلا تا شام به عنوان ابزاری در دست بازماندگان واقعه عاشورا برای نقل واقعیت ها بود، اظهارداشت: توقف کاروان اسیران در این مسیر سبب شد تا حضرت زینب(س) چهره واقعی بنی امیه را برای مسلمانان آشکار کند.

وی بیان های حضرت زینب(س) در دارالخلافه، شام را سندی برای مظلومیت اهل بیت(ع) و وحشی گری های سپاهیان یزید توصیف و عنوان کرد: خطبه های امام سجاد(ع) در کنار این بیان ها اعتبار این سند را چند برابر ساخت.

یورش یزیدیان به اهل بیت به سبب دشمنی آن ها با امام علی است

حجت الاسلام قربانی حماسه سازی های امام حسین(ع)، حضرت زینب(ع) و دیگر بازماندگان واقعه عاشورا را نشانه تربیت صالح امیرمؤمنان توصیف و عنوان کرد: یورش سپاهیان یزید به امام حسین(ع) و یارانش ادامه مبارزه مخالفان راه امام علی(ع) با حق و حقیقت است.

وی گفت: حضرت زینب(ع) برای بیان واقعیت های حماسه عاشورا از چند نکته اساسی بهره گرفت که یادآوری اصل و نصب اهل بیت(ع) و روشن سازی باطل بودن حکومت استبداد از آن جمله هستند.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز با اشاره به تلاش یزید برای نفی ارتباط اهل بیت(ع) و پیامبر اکرم(ص) تصریح کرد: افشاگری حضرت زینب(س) سبب شد تا مسلمانان به چهره واقعی یزید پی ببرند./9452/ت302/ب2

ارسال نظرات