۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۲۳۴۹۵۰

اخبار کوتاه آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری کارگاه آموزشی اساتید احکام آموزی در تبریز، یادواره شهدای طلبه و روحانی سراب و جلسه تفسیر مدیران در آذربایجان شرقی از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، کارگاه آموزش دو روزه ویژه اساتید و مربیان طرح احکام آموزی مدارس آموزش و پرورش با حضور 25 نفر از اساتید در تبریز برگزار شد که هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی انتقال تجارب آموزشی اساتید، به کارگیری شیوه های نوین در ارائه آموزش‌های دینی و ارتقای دانش و مهارت شرکت کنندگان بوده است.


بنابر این گزارش، موضوعات ارائه شده در این کارگاه که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی برگزار شد، شامل آموزش ارائه و الگوهای تدریس، آموزش شیوه انتقال مفاهیم دینی و احکام بود از سوی حجت‌الاسلام قدوسی بوده است.


یادواره شهدای طلبه سراب برگزار شد


یادواره شهدای طلبه شهرستان سراب با حضور اساتید، طلاب، علما، مسؤولان، امام جمعه و مردم شهید پرور سراب درحوزه علمیه المهدی(عج) این شهر برگزار شد.


گفتنی است، یادواره شهدای طلبه شهرستان سراب به یاد ایثار و فداکاری روحانیون طلاب شهید دوران 8 سال دفاع مقدس برگزار شد که طی آن نسبت به مقام شامخ شهدای صدر اسلام، انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس ادای احترام شد.


عزت امروز ارمغان تکلیف‎مداری و ولایت‌‎محوری دیروز شهداست


حجت‌‎الاسلام عبدالرحیم سرایی، جانشین مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا در یادواره شهدای دانشجوی خسروشاه با بیان این‌که عزت و اقتدار امروز نتیجه تکلیف‌‎مداری و ولایت محوری دیروز شهداست، گفت: اغلب این شهدا از دانشجویانی بودند که عملیات‎ها را فرماندهی می‌‎کردند.


وی با بیان این‌که عزت و اقتدار امروز نتیجه تکلیف‌‎مداری و ولایت‎محوری دیروز شهداست، خاطرنشان کرد: اغلب این شهدا از دانشجویانی بودند که عملیات‎ها را فرماندهی می‌کردند؛ چراکه دانشجویان با آغاز جنگ که استکبار با خطر دیدن منافع خود آن را بر ما تحمیل کرد همراه دیگر اقشار در جبهه‎‏ها حضور یافتند و از کشور دفاع کردند.


وی به دشمنی استکبار از آغاز انقلاب تاکنون اشاره کرد و افزود: تحریم‌‎ها از همان بدو انقلاب در کشور ما وجود دارد و موضوع تازه‌ای نیست؛ چنانکه در دوران دفاع مقدس به خاطر تحریم‎ها حتی سیم خاردار را به ما ندادند در حالیکه کارخانه مین‌‎سازی آن‌‎ها با سه شیفت شدن، مین‎های موردنیاز رژیم بعثی را تأمین می‏کرد.


حجت‏ الاسلام سرایی جنگ نرم دشمن را علاوه بر تحریم‏ها تهدید دیگری برای مقابله با اسلام و انقلاب عنوان کرد و گفت: امروز دشمن با اسلام آمریکائی می‌خواهد عزاداری عاشورا را عزاداری بدون محتوا، فرهنگ و عزت عاشورا نشان دهد.


وی با تأکید بربصیرت دانشجویان خاطرنشان کرد: دشمن در تلاش است حرکت ولایت‌مداری، عزت و فرهنگ اهل بیت(ع) را در جامعه به خصوص دانشگاه از بین ببرد؛ چراکه شهدا با این شاخصه‎‏ها معادلات دشمن را به هم ریختند، شاخصه‎هایی که تحول‌‎آفرین و مانع بزرگی در برابر استکبار است.


برگزاری جلسه تفسیر مدیران در آذربایجان شرقی


حجت‌الاسلام میکائیل اسکندری، در جلسه تفسیر ویژه مدیران ادارات دولتی آذربایجان شرقی که در دیوان محاسبات استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به زندگی پر برکت امام موسی کاظم(ع) گفت: شکی نیست که علم یکی از مهم‌ترین‌ امور در ارزش‌گذاری کرامت و شرافت انسانی است.


وی ادامه داد: به این معنا که اگر بخواهیم مؤلفه‌هایی برای ارزش‌گذاری انسان از غیر انسان بیان کنیم، عنصر علم در کنار تقوا و ادب و اخلاق یکی از مهمترین‌هاست؛ این معنا از آموزه‌های قرآنی نیز به دست می‌آید، ولی رسیدن به این حقیقت با توجه به اینکه همه زندگی‌ بشر متأثر از علم است از اموربدیهی بشر امروزی است.


حجت الاسلام اسکندری افزود: امام موسی کاظم(ع) فرمودند؛ علومی را که مردم به آن نیاز دارند در چهار چیز یافتم: اول این‌که خدای خودت را بشناسی؛ دوم این‌که بشناسی که خداوند با تو چه کار کرده است؛ سوم این‌که بشناسی که خداوند چه چیزی از تو می خواهد؛ و چهارم این‌که بشناسی که چه چیزی تو را از دینت خارج می‌کند./935/پ203/ب4

ارسال نظرات