۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۲۳۴۹۶۸
همزمان با دهه پایانی صفر صورت می گیرد؛

ورود بیش از چهار هزار هیأت مذهبی به مشهد از سراسر کشور

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: همزمان با دهه آخر ماه صفر، چهار هزار هیأت مذهبی از سراسر کشور وارد مشهد مقدس می شوند که با توجه به این که در حال حاضر چهار هزار هیأت مذهبی در استان فعالیت دارند، مجموع هیأت مذهبی در دهه پایانی صفر در مشهد به هشت هزار هیأت می رسد.
مرويان حسيني

حجت الاسلام محمود مرویان حسینی، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد درباره برنامه های پایانی دهه آخر صفر در مشهد به مناسبت ایام عزاداری گفت: توسعه فرهنگی جامعه یکی از مهمترین اهداف برنامه ریزی های صورت گرفته از جمله های سخنرانی های ایام محرم و صفر و تبلیغ مبلغان در این استان است.

 

وی افزود: این توسعه فرهنگی در همایش های ایام محرم و صفر بر اساس اولویت هایی که رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام، کارشناسان فرهنگی و ارزشیابی های میدانی صورت گرفته، محتواهای مورد نیاز در سخنرانی ها در این ایام فراهم شده است.

 

وی افزود: در همایش های این ایام این محتواها به بحث و گفت و گو توسط اساتید فن گذاشته می شود و بخشی هم توسط لوح های فشرده آموزشی برای مبلغان تهیه شده است چرا که محرم و صفر فرصت بسیار مغتنم و بی نظیری است که نگاه رهبر معظم انقلاب درباره سال اقتصاد و فرهنگ، بخش فرهنگی شعار سال در سخنرانی های امسال محرح و صفر مورد توجه قرار گرفته است.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی درباره دیگر برنامه های این سازمان در مناسبت های مختلف مذهبی اظهار کرد: در همایش های طول سال به موضوع جمعیت و آگاهی بخشی جامعه درباره مسایل گوناگونی که درباره جمعیت است پرداخته شده است.

 

وی ادامه داد: در بخش جریان های انحرافی و حرکت های تکفیری در جهان اسلام با موضوع داعش و لزوم انسجام اسلامی و وحدت آحاد جامعه به ویژه در خراسان رضوی و حرمت نهادن به مقدسات مذاهب دیگر و سوق دادن خانواده به جایگاه فاخر در ساماندهی فکری و فرهنگی و توجه نهادن به نوجوانان و جوانان و آسیب هایی که امروز از سوی جریان امپراطوری رسانه ای فرهنگی غربی برای نسل نو تدارک دیده شده است از جمله دیگر اولویت های اساسی مبلغان امسال در ایام محرم و صفر است.

 

وی در ادامه با اشاره به برنامه های دهه پایانی صفر تصریح کرد: در این ایام چهار هزار هیأت مذهبی از سراسر کشور وارد مشهد مقدس می شوند که  با توجه به این که در حال حاضر چهار هزار هیأت مذهبی در استان فعالیت می کنند، مجموع هیأت مذهبی در دهه پایانی صفر در مشهد به هشت هزار هیأت می رسد.

 

فعالیت هزار هیأت مذهبی ویژه بانوان در استان 

وی با بیان این که هزار هیأت مذهبی ویژه بانوان  نیز در استان نیز فعال هستند، تصریح کرد: شبکه هیأت مذهبی حاشیه شهر مشهد نیز با همکاری 250 هیأت در ایام عزاداری  مشغول به فعالیت است.

 

مدیرکل  سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که امسال مشهد الرضا در آخر ماه صفر، میزبان 200 هزار زائر پیاده است، افزود: خراسان رضوی سالانه پذیرای 25 میلیون زائر از سراسر کشور و دو میلیون زائر خارجی و نیز در شرایط عادی روزانه 400 هزار نفر زائر را پذیراست.

 

حجت الاسلام مرویان حسینی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 162هزار نفر، زائر پیاده  در این ایام وارد مشهد شدند که همراه با این خیل عظیم، دو کاروان از برادران اهل تسنّن بودند.

 

وی اظهار داشت: مشهد پایان ماه صفر، کانون توجه همه دلدادگان از سراسر عالم است و پیش بینی می‌شود که 28 صفر امسال، مشهد میزبان 200 هزار نفر زائر پیاده خواهد بود./934/ت302/ب5 

ارسال نظرات