۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۲۳۵۰۳۷
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه جوادالائمه دشتستان:

راهپیمایی اربعین بزرگ‌ترین مانور قدرت شیعه است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه جوادالائمه دشتستان با بیان این‌که اربعین بزرگ‌ترین مانور قدرت شیعه است، گفت: اربعین روز تبدیل شدن مظلومیت امام حسین به فریاد بود و نتیجه‌اش‌ این راهپیمایی میلیونی مردم عاشقی است که به عشق امام حسین(ع) به سمت کربلا حرکت می‌کنند.
يعقوب يحياييمسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه دشتستان هاشمي امام جمعه عاليشهر

حجت‌الاسلام یعقوب یحیایی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه جوادالائمه شهرستان دشتستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، درباره فلسفه اجتماع میلیونی زیارت اربعین حسینی، گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌فرمایند که إنَّ لِقَتلِ الحُسَینِ حَرارَةً فی قُلوبِ المُؤمِنینَ لاتَبرُدُ أبَداً، یعنی که شهادت امام حسین(ع) آتشی در دل مؤمنان است که هرگز سرد نخواهد شد.

 

وی افزود: قطعاً آتش این عشق در وجود همه مؤمنان به ویژه همه شیعیان شعله‌ور‌ است و عشق به امام حسین(ع) همان‌گونه که بعد از گذشت صدها سال در دل مؤمنان هیچ‌وقت فروکش نخواهد کرد.

 

حجت‌الاسلام یحیایی اظهار داشت: اهمیت اربعین از این‌جهت بالاتر است که اربعین روزی است که بنی‌امیه می‌خواست این پرچم را به زمین بکشد و این نور الهی را خاموش کند، اما این پرچم دوباره برافراشته شد، یعنی فلسفه اربعین برافراشته شدن مجدد پرچم و قیام امام حسین(ع) است.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه دشتستان گفت: شهید اگر فقط به شهادت برسد و بعد یاد و نامش در جامعه محو شود، یعنی اگر بنی‌امیه موفق می‌شدند که امام حسین را همان‌طور که به شهادت رساندند، یاد و نامش را هم از جامعه محو می‌کردند، این شهادت در تاریخ منشأ هیچ اثری نبود، اما اربعین وقتی بود که اهل‌بیت(ع)، جابر و عطیه و اصحاب دوباره آمدند کربلا و مجدداً این علمی را که بنی‌امیه به‌زعم خود بر زمین انداخته بودند، این علم عاشورا و شهادت برافراشته شد و برای نسل‌ها و قرن‌ها به آینده منتقل شد.

 

حجت‌الاسلام یحیایی عنوان کرد: مظلومیت وقتی جاودانه می‌ماند که تبدیل به فریاد شود و اربعین روز تبدیل مظلومیت امام حسین به فریاد بود و نتیجه‌اش این است که امروز می‌بینیم این راهپیمایی میلیونی مردم عاشقی که به عشق امام حسین(ع) به سمت کربلا حرکت می‌کنند و بزرگ‌ترین مانور قدرت شیعه است که در جهان شاهد هستیم.

 

وی تأکید کرد: هیچ دولت و هیچ قدرتی با هیچ امکاناتی هیچ‌وقت نمی‌تواند مثل چنین جمعیتی که امروز با عشق خود حول امام حسین(ع) جمع می‌شوند را جمع کند.

 

حجت الاسلام یحیایی ادامه داد: بالاترین قدرت‌های دنیا اگر بخواهند یک‌صدم این جمعیت را یا صد هزار نفر جمعیت را در یک مکانی و با هر عنوانی، چه به‌زور متوسل شوند یا به طمع پول و ثروت و قدرت، به‌هیچ‌وجه نمی‌توانند چنین جمعی را جمع کنند.

 

وی درباره پیام اجتماع میلیونی اربعین گفت: پیام امروز اربعین به همه مردم جهان این است که شیعیان عاشق امام حسین(ع) هستند و خون و شهادت امام حسین(ع) هیچ‌وقت فراموش‌شدنی نیست و همچنان خون امام حسین(ع) در جوش‌وخروش است.

 

مردم در اربعین مظلومیت و حق‌طلبی و آزادگی امام حسین را فریاد می‌زنند

 

وی افزود: این پیام حضور میلیون‌ها شیعه از سراسر جهان است که مظلومیت و حق‌طلبی و آزادگی امام حسین(ع) را فریاد می‌زنند و این حرف، حرف دل مردم و شیعیان سراسر دنیا است که خط و مشی خود را مشخص می‌کنند که مسیر ما مسیر آزادگی امام حسین و عشق اهل‌بیت علیهم‌السلام است و کاری به دولت‌ها هم ندارند.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه دشتستان با اشاره به ‌قاعده کلی پیش‌قدم بودن مردم نسبت به رسانه‌ها و دستگاه‌های مسؤول عنوان کرد: این یک اصل است که رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی و دستگاه‌های مسؤول، نسبت به مردم همیشه عقب‌تر هستند.

 

وی ادامه داد: وقتی ما بخواهیم یک فرهنگ‌سازی کنیم و رسانه بخواهد نقشی ایفا کند، یک مقدمه فرهنگ‌سازی و تبلیغی را پای‌کار آمدن مردم انجام می‌دهد اما اینجا مردم جلوتر هستند، البته در همه صحنه‌ها همین‌گونه است که مردم جلوترند و رسانه‌ها تنها می‌توانند بخش بسیار کوچکی از این‌همه عظمت را حداقل برای آن‌هایی که این مهم را متوجه نمی شوند را به تصویر بکشند، وگرنه کسانی که شیعه امام‌حسینی هستند خودشان این را با تمام وجود درک کرده‌اند و به راه افتاده‌اند.

 

حجت‌الاسلام یحیایی نقش رسانه را مهم خواند و گفت: رسانه‌ها به جهت انعکاس این مطلب برای غیر مسلمان ها و مردم آزادی‌خواه جهان و آن‌هایی که از نزدیک شیعه را نمی‌شناسند، می‌توانند به‌خوبی ایفای نقش کنند.

 

وی افزود: اکنون وقت این است که دستگاه‌های مسؤول چه در ایران و چه در عراق بیایند خدمات بدهند که البته دارند این کار را می‌کنند و کم هم آورده‌اند و البته طبیعی هم است که در مقابل این جمعیت عظیم پاسخگو نیستند.

 

 بیشترین نقش رسانه‌ها انتقال فرهنگ شیعه و معرفی آن به غیرمسلمانان است

 

حجت الاسلام یحیایی تصریح کرد: بیشترین نقش رسانه‌ها انتقال فرهنگ شیعه و معرفی این فرهنگ به غیرمسلمانان است که اسلام را نمی‌شناسند و البته معرفی درست و کامل، نه مثل جریانات انحرافی که امروزه در دنیای غرب و به ویژه در فضای مجازی تبلیغاتی علیه شیعه انجام می‌دهند و شیعه را بافرهنگ قمه‌زنی و خشونت‌طلبی معرفی می‌کنند، نقش رسانه‌ها در معرفی چهره واقعی شیعه به جهان، نقشی بسیار حائز اهمیت است.

 

جریان داعش، جریانی نیست که در مقابل مردم عراق عرض‌اندام کند

 

وی درباره ناامنی‌های داعش در عراق بیان داشت: علی‌رغم اینکه رسانه‌های بیگانه این قضیه داعش را بسیار بزرگ‌نمایی می‌کنند و علی‌رغم همه پشتیبانی های غربی که از این جریان صورت می‌گیرد، اما جریان داعش، جریانی نیست که اصلاً بتواند در مقابل مردم در عراق عرض‌اندام کند.

 

وی در ادامه گفت: شاید این جریان با پشتوانه کشورهای همسایه و غربی‌ها در مقابله با ارتش‌های نظامی در عراق و سوریه در یک مقطعی موفقیتی را کسب کرده باشد، اما وقتی‌که پای بسیج مردمی و مقابله با مردم وسط می‌آید، قطعاً هیچ‌کس توان مقابله ندارد.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه دشتستان اظهار داشت: داعش و پشتیبان‌های داعش بسیار کوچک‌تر از این هستند که در مقابل این خیل عظیم مردمی بخواهند عرض‌اندامی کنند یا اصلاً معرفی شوند و قطعاً حضور مردم همان‌طور که همه شاهد هستیم، پیر و جوان و زن و مرد و کودک با عشق و شور و شوق به این سمت حرکت می‌کنند و می‌بینیم که به فضل الهی امنیت کامل هم برقرار است و صرف حضور میلیونی مردم، امنیت پایدار را به رخ دنیا می‌کشد.

 

مردم هیچ هراسی از داعش ندارند

 

وی افزود: امروز وقتی رسانه‌ها این اخبار را منعکس می‌کنند، قطعاً دنیا می‌فهمد که علی‌رغم تهدیدهای نیروهای داعش و تروریست‌ها، مردم هیچ هراسی از آن‌ها ندارند و امنیت کامل در عراق برقرار است.

 

حجت الاسلام یحیایی در پایان گفت: اگر در حال حاضر اذنی به این مردم داده شود، تمام عراق را پاک‌سازی می‌کنند و این جریانی که شرایط کنونی به سمت کربلا و نجف در حرکت است، به هرکجای عراق بخواهد حرکت کند، هیچ دشمن و هیچ قدرتی در مقابل آن قطعاً توان عرض‌اندام را ندارد./833/ت301/ب4

ارسال نظرات