۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۲۳۵۰۴۸
محمد تیجانی:

هیهات من الذله شعار راهپیمایان اربعین است/ آزادی و آزادگی نیاز به حماسه و خون دارد

خبرگزاری رسا ـ مؤلف کتاب آن گاه هدایت شدم با بیان اینکه هیهات من الذله شعار راهپیمایان اربعین است، گفت: مشاعر حسینی باید در هر سال زنده نگه داشته و به نسل‌های آینده منتقل شود که آزادگی و آزادی که امام حسین(ع) به جهانیان هدیه داد، نیاز به حماسه و خون دارد.
محمد تيجاني سماوي دكتر تيجاني

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری،‌ محمد تیجانی سماوی از علمای تونس با اشاره به راهپیمایی با شکوه اربعین حسینی که با حضور میلیون‌ها عاشق دلباخته حضرت سیدالشهدا(ع) از کشورهای مختلف برگزار می‌شود، شعار راهپیمایان را هیهات من الذله عنوان کرد.

 

وی با بیان اینکه محبت امام حسین(ع) در دل زائران آن حضرت که با پای پیاده عازم کربلای معلی می‌شوند نهفته است، گفت: راهپیمایی اربعین به آیندگان این قدرت را می‌دهد که بر آن عهد و پیمانی که با امام حسین (ع) بسته اند پایبند باشند، عنان ظلم را بر زمین کشیده و حصارها را بشکنند.



این عالم تونسی با اشاره به سخنی از امام خمینی (ره) که فرمودند «هرچه داریم از کربلا و از برکات امام حسین(ع) است»، تصریح کرد: مشاعر حسینی باید در هر سال زنده نگه داشته و به نسل‌های آینده منتقل شود که آزادگی و آزادی که امام حسین (ع) به جهانیان هدیه دادند، نیاز به حماسه و خون دارد.



وی که برای تبلیغ معارف اهل بیت (ع) به عراق سفر کرده است، یادآور شد: سالی دو مرتبه برای زیارت و به عنوان مدافع معارف اهل بیت (ع) به کشور عراق سفر می‌کنم و بر این عقیده هستم که در هر مناسبتی و با استفاده از هر فرصتی باید به زیارت عتبات مقدسه شتافت.



تیجانی که با کتاب آن گاه هدایت شدم در ایران شناخته می‌شود، به ارتباط مناسب خود با علمای جهان اسلام اشاره کرد و گفت: با علمای اهل سنت از کشورهای مختلف آسیایی و آفریقایی ارتباط برقرار کرده ام تا حقایق شیعه را برای آنان تبیین و از مشاجره و نزاع جلوگیری کنم./840/د101/ب6

ارسال نظرات