۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۲۳۵۰۵۷

برگزاری مراسم خطبه خوانی حضرت زینب در مساجد بیرجند

خبرگزاری رسا ـ همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی مراسم خطبه خوانی حضرت زینب(س) در مساجد خراسان جنوبی برگزار می شود.
اربعين حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی مراسم خطبه خوانی زینبی در تمامی مساجد و حسینه های استان برگزار می شود، گفت: این مراسم در حسینیه صاحب الزمانی مهرشهر بیرجند عصر امروز برگزار می شود.

 

وی همچنین از راه اندازی کاروان اربعین اسرای حسینی در خراسان جنوبی خبرداد، ادامه داد: بیش از 100 کاروان به صورت نمادین در شهرستان های خراسان جنوبی به راه خواهد افتاد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که اگر خطبه های غرای حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در کوفه نبود از عاشورا و اسلام چیزی باقی نمی ماند، ادامه داد: آنچه پیروزی ظاهری یزیدیان را در کام آن ها به شربتی تلخ مبدل کرد خطبه خوانی ها حضرت زینب(س) بود.

 

حجت الاسلام لطفیان با اشاره به این که اگر فداکاری های حضرت زینب(س) نبود از کربلا جز یک نام چیزی باقی نمی ماند، اظهار داشت: ما باید مانند حضرت زینب (س) فرهنگ عاشورا و مکتب حسینی را جهانی کنیم.

 

وی افزود: کربلا تجلی گاه غدیر و ولایت است و کربلا اتفاق افتاد تا میراث غدیر و ولایت مداری و ضرورت امام شناسی در میان مردم آشکار شود تا مردم به این نکته توجه کنند که بدون امام نمی توان مسیر رسیدن به کمال را پیمود.

 

 مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که اضافه بر مساجد و حسینه ها در بقاع متبرکه خراسان جنوبی مراسم خطبه خوانی زینبی برگزار شد، گفت: برگزاری خطبه خوانی زینبی کمک موثری به گسترش فرهنگ صحیح حسینی کرده و جلوی بسیاری از انحرافاتی را که دشمن می خواهد در عزاداری های ایجاد کند را می گیرد.

 

حجت الاسلام لطفیان با بیان این که در حال حاضر به جای توجه به ظاهر عاشورا باید در بطن و عمق آن تفکر کرد، ادامه داد: واقعه عاشورا به دنبال احیای عظمت جایگاه امامت و احیای حکومت اسلامی برای اجرای دستورات دین است زیرا در زمان امام حسین(ع) به اسم دین بر مردم حکومت می شد ولی از دین واقعی خبری نبود که امام حسین(ع) با قیام خود درد دین را در میان مردم زنده کرد.

 

وی اظهار کرد: برگزاری مراسم عزاداری، برگزاری نمایشگاه های کتاب بصیرت، برپایی بیش از هزار ایستگاه صلواتی و برگزاری مراسم تعزیه از مهم ترین برنامه هایی است که در ایانم اربعین حسینی در خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی همزمان با ایام اربعین حسینی از اعزام 500 مبلغ به نقاط مختلف خراسان جنوبی خبرداد، یادآور شد: تمامی مبلغان اعزامی در خصوص تبیین اهداف قیام حسینی، معرفی ابعاد فداکاری های حضرت زینب (س) و امام سجاد(ع)، تبیین شرایط و موضوعات روز کشور و در خصوص تبیین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در مباحث مختلف و بیان احکام دینی برای مردم سخنرانی خواهند کرد و همچنین با حضور این مبلغان برنامه های ویژه ای در دارالقرآن های استان برگزار خواهد شد./968/پ202/ب5 

 

ارسال نظرات