۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۲۳۵۰۶۶
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

تبیین ماهیت قیام سیدالشهدا از مهم ترین وظایف مبلغان در ایام ماه صفر است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این که گرامیداشت اربعین بیعت دوباره با عاشورا است، گفت: تبیین ماهیت قیام سیدالشهدا از مهم ترین وظایف مبلغان در ایام ماه صفر است.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به پیش رو بودن اربعین بیان داشت: زنده نگه داشتن اربعین وظیفه پیروان اهل بیت(ع) است.

وی زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا و اربعین را وظیفه آحاد جامعه بیان کرد و گفت: آشنا کردن جوانان با فرهنگ و اهداف قیام عاشورا مهم ترین عامل زنده نگه داشتن این فرهنگ است.

حجت الاسلام مبلغی با بیان این که اربعین از حماسه بزرگ عاشورا به جا مانده است، افزود: تبیین،ترویج و تقویت اندیشه های امام حسین(ع) در جامعه و مقابله با تهاجم فرهنگی غرب مسأله ای ضروری است.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به پایداری مکتب امام حسین(ع) عنوان داشت: مهم ترین دلیل پایداری مکتب امام حسین(ع) حق محور بودن است.

وی عنوان داشت: این ایام بهترین فرصت برای تبیین ویژگی های اخلاقی و رفتاری امام حسین(ع) در جامعه به ویژه بین نسل جوان است.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به روحیه حق طلبی و عدالت خواهی جوانان افزود: جوانان مؤمن و انقلابی ما با حفظ این روحیه به خوبی در برابر دسیسه های فرهنگی دشمنان مقابله می کنند.

وی در ادامه کرامت و عزت نفس را از دیگر ویژگی هایی بیان کرد که برای مقابله با دسیسه های دشمن باید بین آحاد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان تقویت شود.

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به فعالیت مبلغان در ایام صفر بیان داشت: بیان ماهیت قیام سیدالشهدا(ع) از ابعاد گوناگون برای آحاد جامعه مهم ترین برنامه مبلغان اعزامی است./9459/ت303/ب2

ارسال نظرات