۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۲۳۵۰۷۶
معاون امور مجلس استان‌های مجلس:

فرهنگ مطالعه زیر بنای تعالی فرهنگی کشور است

خبرگزاری رسا ـ معاون امور مجلس، استان‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان این که باید فرهنگ مطالعه را از همان سنین کودکی در کشور نهادینه کنیم، گفت: فرهنگ مطالعه زیر بنای تعالی فرهنگی کشور در زمینه های مختلف است.
حجت الاسلام واحدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد رضا واحدی، معاون امور مجلس، استان‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با تسلیت ایام اربعین، گفت: برای این که بتوانیم بسترهای لازم را برای حکومت عدل جهانی امام زمان(عج) فراهم کنیم لازم است نمادهای فرهنگی را توسعه دهیم زیرا حکومت عدل جهانی امام زمان(عج) یک حکومت فرهنگی و علمی است که با توسعه علم و فرهنگ زندگی مردم را بهبود بخشیده و عدالت را در میان آن ها برقرار می کند.

 

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب بارها در رهنمودهای خود برای توسعه فرهنگی تاکیده کرده اند و توسعه فرهنگی و اقتصادی را مقدمه پیشرفت عنوان می کنند، افزود: مطالعه و کتابخوانی یکی از شاخص ها و ابزارهایی است که تعالی فرهنگی را در کشور ممکن می کند بنابراین لازم است از همان دوران کودکی فرزندان خود را با کتاب و کتابخوانی و فرهنگ مطالعه آشنا کنیم تا در دراز مدت شاخص های فرهنگی به طور خودکار در جامعه توسعه یابد.

 

معاون امور مجلس،استان‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ادامه داد: مبنا و اساس تمام فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بر محور فرهنگ است و هرگز استقلال کشور ما معنی پیدا نخواهد کرد مگر این که به استقلال فرهنگی دست پیدا کنید و استقلال فرهنگی هم با مطالعه و توسعه فرهنگ کتابخوانی محقق می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین واحدی ادامه داد: اگر رهبر معظم انقلاب در رهنمودهای خود از استعمار فرانو یاد می‌کنند می خواهند ما را به این نکته توجه ‌دهند که باید خود را به سلاح علم و ابزار فرهنگی روز مسلط کنیم تا با واسطه این فرهنگ و دانش بتوانیم بر دشمنان پیروز شویم.

 

وی ادامه داد: خدمت به مردم در همه عرصه‌ها از جمله نهاد کتابخانه‌های عمومی موهبتی الهی است که باید از این نعمت درست استفاده شده و از این نعمت برای خدمتگزاری خالصانه به مردم و ولایت استفاده کرد.

 

معاون امور مجلس، استان‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تاکید کرد: فرهنگ مطالعه باید از کودکی در آموزش و پرورش نهادینه شود تا در دانشگاه‌ها با پژوهش و تحقیقات علمی شکوفا شود و در رسانه‌ها باید فرهنگ ‌سازی لازم در این زمینه صورت گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین واحدی با اشاره به رهنمود رهبر معظم انقلاب در این زمینه که باید کاری بکنیم که در کشور ما آدمی که مطالعه نمی‌کند نباشد، یادآور شد: این موضوع در حال حاضر به دغدغه مدیران نهاد کتابخانه های عمومی کشور تبدیل شده و آن ها سعی کرده اند در این زمینه به صورت هدفمند برنامه ریزی کنند تا رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را در این عرصه محقق کنند و امید است مدیر جدید نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی هم در این عرصه تلاش خود را به کار گرفته و بتواند تاثیر خوبی در زمینه گسترش فرهنگ مطالعه در استان داشته باشد./968/پ202/ب5

 

ارسال نظرات