۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۲۳۵۰۸۵
آیت‌الله طباطبایی نژاد:

تربیت نشدن در مکتب اهل بیت و علما ثمره ای جز انحراف ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در همایش نکوداشت آیت الله فقیه ایمانی، علما را چراغ راه هدایت در ظلمات دنیا بیان داشت و گفت: تربیت نشدن در مکتب اهل بیت و علما ثمره ای جز انحرافات کفرآمیز ندارد.
آيت الله طباطبايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان پیش از ظهر امروز در همایش نکوداشت آیت الله فقیه ایمانی که در مؤسسه اهل البیت برگزار شد، با تشکر از برگزارکنندگان این همایش در تقدیر از عالمی که از نوجوانی در خدمت خلق بوده است، گفت: بهترین مثل در رابطه با خدمت و حرکت روحانیت حدیث پیامبر اکرم(ص) در توصیف علما است.

 

وی با بیان این حدیث که «إِنَّ مَثَلَ الْعُلَمَاءِ فِی الْأَرْضِ کَمَثَلِ النُّجُومِ فِی السَّمَاءِ یُهْتَدَى بِهَا فِی ظُلُمَاتِ الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ فَإِذَا انْطَمَسَتْ أَوْشَکَ‏ أَنْ تَضِلَّ الْهُدَاة» افزود: پیامبر اکرم(ص) در این حدیث علما را به روشنگران و ستارگان راه تشبیه کرده اند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد با این توصیف که دنیا همانند اقیانوسی بیکران و ظلمانی است، گفت: خاموشی ستارگان حتی بعد از یافتن راه، سبب گمراهی و خارج شدن از صراط مستقیم می‌شود و این نشان از وجود و نقش همیشگی علما در هدایت انسان دارد.

 

وی در ادامه بیان داشت: خداوند در آیات قرآن ظلمات را با لفظ جمع و نور را با لفظ مفرد به کار برده است که ظلمات مسیر انسان برای هدایت و حرکت بسیار است و تنها یک مسیر حق وجود دارد و هر کس از مسیر الی الله خارج شود، وارد مسیر ظلمت شده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در ادامه افزود: این ظلمت ها نه تنها سبب گمراهی و دور شدن از مسیر الی الله خواهد شد، بلکه طبق آیات الهی سبب دوری خود انسان از خودش نیز می شود.

 

وی با اشاره به گروه های تکفیری چون داعش گفت: زمانی که انسان با نام خدا علیه خدا کار انجام می دهد، همان گمراهی از خود است و این علتی جزء دوری از اهل بیت و رهبران دینی نخواهد داشت.

 

آیت الله طباطبایی نژاد ویژگی برجسته تشیع را همراهی و همگامی با علماء در تمام دوران برشمرد و خاطر نشان کرد: اکنون در میان خود مسلمان شاهد وجود بسیاری از گروه های انحرافی هستیم که قائل به جسم بودن خدا، ملاقات با خدا در دنیا یا آخرت، معتقدین به جبر و یا تفویض هستند.

 

وی در ادامه گفت: تربیت نشدن در مکتب اهل بیت و علما ثمره ای جز انحرافات کفرآمیز ندارد که اکنون در جهان اسلام با ظهور این گروه های تکفیری شاهد هستیم که به نام اسلام، چگونه دست به جنایت و آدم کشی می زنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به حدیث ثقلین بیان کرد: قرآن همانند داروخانه بی انتهایی است که پزشک این داروخانه اهل بیت و علماء هستند و کسی که بدون راهبری از اهل بیت وارد این داروخانه شود، جز داروی ضد انسانیت و اسلام چیزی به دست نخواهد آورد.

 

وی با اشاره به این سخن گروه تکفیری داعش که سوره کافرون را خارج از قرآن بیان کرده اند، گفت: این گروه ها که خود ادعای مسلمانی دارند تنها به آن بخش از آیات عمل می کنند که با تفکراتشان مطابق باشد و علتی جز دوری از علما اسلام ندارد.

 

امام جمعه اصفهان جدایی دین از سیاست را از توطئه های دشمن در دوران کنونی بیان کرد و افزود: دنیای کفر به اهمیت علما و روحانیان در بین توده مردم پی برده است و با ترویج افکاری چون سکولاریسم در صدد دوری مردم از این قشر جامعه است.

 

وی در ادامه بیان داشت: حضور مردم در کنار روحانیت خطر بزرگ برای دنیای استکبار است و آنان با احساس کردن این خطر در صدد جداکردن مردم از روحانیت و علما هستند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد در پایان با اشاره به خدمات آیت الله فقیه ایمانی گفت: ایشان با تأسیس مدرسه دارالحکمه که هم اکنون بیش از 700 طلبه در آن مشغول تحصیل هستند و هم چنین کتابخانه امیرمؤمنان با دارا بودن بیش از 1میلیون جلد کتاب از مهم‌ترین کارهای علمی و پژوهشی و فرهنگی ایشان است.

 

وی در پایان افزود: این فقیه مصداق روایت امام صادق است که فرموده اند، مقام عالمی که روایات ما را در بین مردم ترویج دهد از هزار عابد بالاتر و عالمی که مردم از علمش انتفاع می برند از 70 هزار عابد ارجمندتر و باارزش تر است. /1306/پ202/ب6 

ارسال نظرات