۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۲۳۵۱۰۲
رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه خوزستان:

تهاجم فرهنگی جلوه ای دیگر از جنگ تحمیلی است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه خوزستان با اشاره به شکست عبرت آموز نیروهای متجاوز و مستکبر در جنگ نظامی علیه ملت ایران گفت: بیگانگان در حال اجرای سناریو های جنگ نرم و تهاجم فرهنگی پس از شکست نظامی هستند.
حجت الاسلام کلاه کج،

حجت الاسلام رضا کلاه کج، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل خانواده، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، تأثیر شکست نقشه های نظامی نیروهای متجاوز و استکبار در زورآزمایی های بر علیه ملت ایران را موج آفرین عنوان کرد و افزود: بیگانگان برای حفظ آبروی از دست رفته خود سناریوهای تهاجم فرهنگی را طراحی کرده و در حال اجرای آن هستند.

وی خودجوش بودن حرکت های داوطلبانه مردمی و شکوفایی روحیه اتحاد و همبستگی مردم را از دلایل نام گذاری جنگ تحمیلی به دفاع مقدس برشمرد و بیان داشت: جنگ تحمیلی عرصه شکوفایی ارزش ها و ضد ارزش ها بود.

حجت الاسلام کلاه کج تصریح کرد: اعلام جنگ بر ملت تازه پیروزه شده ایران و پایداری شجاعانه رزمندگان جبهه حق، صفحه نوین و روشنی در کتاب رشادت های ملت گشود.

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه خوزستان افزود: دفاع مقدس نمادی مهم و ارزشمند برای ملل مظلوم و درس عبرتی فراموش نشدنی برای کشورهای مستبد و متجاوزان است.

دفاع مقدس انسان ساز و پر برکت بود

قائم مقام دفتر مجمع جهانی اهل بیت(ع) در خوزستان، با اشاره به فرمایش های بنیانگذار جمهوری اسلامی مبنی بر «جنگ نعمت است»، دفاع مقدس را انسان ساز و پر برکت دانست و گفت: جوانان ما در جنگ ساخته شدند و این از برکات و نعمت های بی شمار دفاع مقدس است.

حجت الاسلام کلاه کج تصریح کرد: روحیه توانمند معنوی از ویژگی های رزمندگان و سربازان جبهه حق بوده که از ایستادگی افتخارمندانه آن ها در برابر نیروهای متجاوز به دست آمده است.

وی انسجام، اتحاد و همبستگی فرهنگی را از دیگر برکات پایداری و مقاومت ملت برشمرد و ابرازداشت: روحیه جهاد در سایه پایداری و صداقت پدید آمده و شکوفا شده است.

رییس مرکز خدمات حوزه علمیه خوزستان اظهارداشت: حضور قشر های گوناگون در جبهه های جنگ چشم اندازی از یک اتحاد توانمند برای حفظ اسلام را به نمایش گذاشته که نقش طلبه ها در آن به شیوه روشنی نمایان بود.

وی، مشارکت طلبه ها و نیروهای مذهبی در جنگ تحمیلی را سبب تقدس بخشی به آن دانست و افزود: طلبه ها از دعوت گران به جهاد مقدس و نخستین شرکت کنندگان در آن بودند و این به معنی عمل به وظایف و مسؤولیت ها است.

انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل کنونی کار حساسی است

حجت الاسلام کلاه کج تصریح کرد: تهاجم فرهنگی گام دوم دشمنان برای سیاه نمایی ارزش های پاک در جامعه بوده که برای پیش برد آن از ابزاری گوناگون و گسترده ای استفاده می کنند.

وی، شبه پراکنی، تضعیف فرهنگ مقاومت، از خودگذشتگی و مصرف گرایی را از راه های نفوذ و ابزارهای تهاجم فرهنگی دشمن دانست و گفت: انتقال چهره به چهره، تهیه فیلم های مقاومت و حضور در مناطق جنگی راه های مقابله با این توطئه ها است.

این استاد دانشگاه خوزستان معرفی زندگی شهدا و رزمندگان را از دیگر راه های مقابله با تهاجم فرهنگی برشمرد.

جنگ نرم با چهره ای نامشخص در حال اجرا است

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه خوزستان در ادامه گفت: جنگ نظامی به پایان رسیده اما جنگ نرم به تازگی آغاز شده و تا پایدار بودن جبهه حق ادامه خواهد داشت.

وی افزود: امروزه نیرو، ابزار و جلوه های جنگ نرم و تهاجم فرهنگی نامشخص بوده و اجرای آن در چهره های گوناگونی انجام می شود.

قائم مقام دفتر مجمع جهانی اهل بیت(ع) در خوزستان گفت: حوزه علمیه به عنوان پرچمدار نشر دین و فرهنگ و پایگاه فرماندهی عملیات مقابله به تهاجم فرهنگی باید راه های ورود انحراف ها به جامعه را شناسایی و آن ها را خنثی کند.

حجت الاسلام کلاه کج در پایان تصریح کرد: تربیت نسل مقاوم، ترویج سبک جدید زندگی اسلامی، شناسایی آفت ها در جامعه و اجتناب از روزمرگی از دیگر مسؤولیت های حوزه علمیه برای مقابله با اهداف دشمنان است.

استاد دانشگاه های خوزستان در پایان ایستادگی و مقاومت همه قشرها به ویژه جوانان و مسؤولان گمنام را سبب افتخار آفرینی دانست و افزود: ریشه درخت انقلاب به وسیله خون شهدا آبیاری شده و این درخت هیچگاه در برابر هیچ جریانی و در هیچ شریطی خم نشده و به ایستادگی خود ادامه خواهد داد./9452/ت301/ب2

ارسال نظرات