۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۳۵۱۲۱
مدیرکل اوقاف چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

کسب رتبه برتر حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف چهارمحال و بختیاری در کشور

خبرگزاری رسا ـ اداره کل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری، حائز رتبه برتر حقوقی و ثبتی در کل کشور شد.
وقف
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام محسن غلامیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در نشست با معاونان و کارکنان این اداره کل، کسب رتبه برتر حقوقی و ثبتی این اداره کل را مرهون تلاش های شبانه روزی همه کارکنان و دست اندرکاران این مجموعه دانست و اظهار داشت: این اداره کل در همایش سراسری مدیران و رؤسای ادارت حقوقی و ثبتی ادارات کل اوقاف کشور در استان فارس، از سوی سازمان مرکزی اوقاف حائز رتبه برتر کشور شد که این افتخاری بزرگ برای استان است.
 
وی با بیان این که اداره کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در 2 سال اخیر نیز به صورت متوالی توانسته است حائز رتبه برتر در این زمینه شود، تصریح کرد: این امتیاز بر اساس بازرسی های صورت گرفته از سوی سازمان و ارائه گزارش عملکرد استان ها مورد ارزیابی قرار گرفته و امتیازدهی شده است.
 
حجت الاسلام غلامیان با تشکر از همکاری و تعامل بسیار خوب و مؤثر ادارات کل ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی این استان در راستای امور حقوقی و ثبتی اداره اوقاف، کسب این رتبه را حاصل تلاش و همدلی مجموعه های مختلف استان دانست.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در ادامه از ثبت بیش از 50 وقف جدید در استان در سال جاری خبر داد و با اشاره به این که تا به امروز بیش از یک هزار و 200 رقبه وقفی در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد، تصریح کرد: تعداد وقف های ثبت شده در استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش 40 درصدی داشته است.
 
این مقام مسؤول با تشریح نیازهای امروز جامعه از جمله بیماران خاص، ازدواج جوانان، درمان و مسکن نیازمندان و جوانان بر ضرورت هدایت واقفان به سمت انجام وقف با توجه به نیازهای جامعه تأکید کرد و ابراز داشت: هم اکنون تعداد موقوفات با هدف حمایت از جوانان در استان محدود بوده و نیاز به توجه واقفان به مسائل و مشکلات جوانان در خصوص مسائلی مانند ایجاد اشتغال، تأمین مسکن و ازدواج به شدت احساس می شود.
 
وی با تأکید بر این که رسانه ها نیز در زمینه ترویج فرهنگ وقف برای ازدواج نقش مهمی دارند، برگزاری همایش «وقف و رسانه» در دی ماه سال جاری را در راستای همکاری بیشتر اهالی رسانه با مجموعه اوقاف استان بیان کرد.
 
حجت الاسلام غلامیان همچنین با اشاره به رتبه سوم این استان در کشور در بحث دریافت نقشه های «یو تی ام و جی آی اس» خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا کنون بیش از 400 نقشه «یو تی ام» از موقوفات و بقاع متبرکه استان تهیه شده است که کاری منحصر به فرد و حاصل تلاش های شبانه روزی مجموعه اوقاف استان است./9457/پ203/ب2
ارسال نظرات