۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۲۳۵۱۲۸
استاد حوزه علمیه بابل:

تحقق اقتصاد مقاومتی راه قطع وابستگی به غرب است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل با بیان این که تحقق اقتصاد مقاومتی بستر قطع وابستگی های کشور در حوزه های مختلف به غرب را فراهم می کند، گفت: باید عزم ملی و مدیریت جهادی در جهت افزایش تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی گام برداریم تا دیگر وابسته به کشورهای دیگر نباشیم.
استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه بابل امروز در جمع فعالان کشاورزی منطقه بابلکنار به اهمیت رفع مشکلات کشاورزان اشاره کرد و تصریح کرد: با توجه به مطالبات مقام معظم رهبری درمورد اقتصاد مقاومتی توجه بیشتری به کشاورزی و توسعه  در این حوزه صورت گیرد.

 

وی با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی جز توجه لازم و کافی به کشاورزی و خود اتکایی در حوزه کشاورزی میسر نخواهد شد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: تحقق مطالبات معظم له در این خصوص بسیاری از مشکلات اقتصادی به ویژه در حوزه کشاورزی را نیز مرتفع خواهد کرد. 

 

حجت الاسلام بابائیان بیان این که تحقق اقتصاد مقاومتی بستر قطع وابستگی های کشور در حوزه های مختلف به غرب را فراهم می کند، بیان داشت: باید عزم ملی و مدیریت جهادی در جهت افزایش تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی گام برداریم تا دیگر وابسته به کشورهای دیگر نباشیم. 

 

وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی کشور را در برابر تحریم های یک جانبه غرب واکسینه می کند، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان نظام از همه ابزارهای خود برای تشدید تحریم ها علیه نظام اسلامی استفاده می کنند بهترین راه علاج دور زدن تحریم ها اقتصاد مقاومتی است.

 

حجت الاسلام بابائیان مازندران را قطب کشاورزی معرفی کرد و با بیان این که متأسفانه علیرغم وجود پتانسیل مناسب کشاورزی در استان هنوز نتوانستیم در جهت بهره برداری اقتصادی این ظرفیت ها گام برداریم، خاطرنشان کرد: دولت و مجلس باید زمینه رفع مشکلات اقتصادی کشاورز را فراهم کنند تا شاهد افزایش تولید محصولات کشاورزی و رونق این بخش باشیم.  

 

امام جمعه بابلکنار با بیان این که ترویج و آموزش دانش های نوین کشاورزی و توجه به از بین بردن مشکلات و موانع در این حوزه ضروری است، خاطرنشان کرد: این تفکر باید در میان مسؤولان ما نهادینه شود که از سوی کشور منوط به حل مشکلات کشاورزان و روستاییان زحمتکش است.

 

وی ادامه داد: ما زمانی به اقتصاد مقاومتی دست پیدا می کنیم که به تولید انبوه برسیم و خودکفایی بر اساس محصولات داخلی صورت بگیرد.

 

حجت الاسلام بابائیان با ابراز نگرانی از موجب واردات گندم و برنج به کشور گفت: سال های قبل اعلام شد که خودکفایی به گندم پیدا کردیم، اما روز به روز بر واردات گندم و برنج افزوده می شود. 

 

استاد حوزه علمیه بابل با بیان این که در نظام اسلامی کشاورزی حرف اول را می زند، افزود: کشور ما با سرمایه گذاری کلان در بخش کشاورزی  و توسعه برنامه محور به خود کفایی در این بخش مهم خواهد رسید.

 

حجت الاسلام بابائیان با اشاره به دست یابی دانشمندان جوان کشور در درنوردیدن حوزه های مختلف علوم پیشرفته و جدید در دنیا اذعان داشت: با مدیریت عالی انجام شده در کشور دانشمندان جوان و مؤمن این مرز و بوم توانستند به اوج قله ها و قدرت علمی در حوزه های هسته ای، نانو فناوری و هوا وفضا دست یابند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات