۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۲۳۵۱۳۹
در نشست مشترک مدیران کل اوقاف و ثبت اسناد چهارمحال و بختیاری مطرح شد؛

صدور سند قطعی تنها راه حفظ موقوفات است

خبرگزاری رسا ـ نشست مشترک مدیران کل اوقاف و ثبت اسناد و املاک استان چهارمحال و بختیاری، جهت بررسی راه کارهای تعامل هر چه بیشتر و رفع مشکلات ثبتی موقوفات این استان، عصر امروز به میزبانی اداره کل ثبت اسناد برگزار شد.
وقف
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، نشست مشترک مدیران کل اوقاف و ثبت اسناد و املاک استان چهارمحال و بختیاری، جهت بررسی راهکارهای تعامل هر چه بیشتر و رفع مشکلات ثبتی موقوفات این استان، عصر امروز به میزبانی اداره کل ثبت اسناد برگزار شد.
 
در ابتدای این نشست، حجت الاسلام محسن غلامیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر همکاری و تعامل هر چه بیشتر این دو مجموعه اظهار داشت: برخی ناهماهنگی‌های گذشته بین متولیان سبب شده بود واسطه‌گری‌ها رشد یافته و زمین‌ها از حالت وقف خارج شود.
 
حجت‌الاسلام محسن غلامیان با بیان این که اگر اوقاف املاک خود را ثبت کرده بود میزان موقوفات آن حداقل به دو برابر امروز افزایش می یافت، تصریح کرد: کیسه دوختن از سوی برخی افراد فرصت‌طلب برای املاک تنها مربوط به گذشته نیست و در حال حاضر نیز اگر غفلتی رخ دهد به سرعت و با دور زدن قانون املاک وقفی را از وقف خارج می‌کنند.
 
وی با اشاره به آیه 282 سوره بقره که درباره‏ مسائل حقوقى و نحوه‏ تنظیم اسناد تجارى است، این آیه را مبنای بسیار خوبی برای کار ثبت اسناد بیان کرد و افزود: در این آیه در مورد ثبت بدهى مدت‌دار بر اثر وام یا معامله، شرایط ابطال آن در مورد افراد سفیه، چگونگی به شاهد گرفتن دو نفر، شاهد گرفتن در خرید و فروش نقدى و موارد دیگر نکات دقیقی بیان شده که قابل تأمل است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: فضای تعامل و همکاری مناسب در چهارمحال و بختیاری سبب شده است اختلاف 7 هزار هکتاری بین اوقاف و منابع طبیعی حل شود که این مسأله جای قدردانی دارد.
 
این مقام مسؤول افزود: برای بیش از 70 میلیون متر مربع از موقوفات استان رفع تصرف و سند مالکیت صادر شده است که این اتفاق بدون تعامل و همکاری اداره کل ثبت اسناد میسر نمی شد.
 
محمد حسین بهادر، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه گفت: در سال گذشته بیش از 80 مورد سند مالکیت موقوفه در استان صادر شد که این روند جهش فوق العاده ای داشته است.
 
بهادر در ادامه از رشد 360 درصدی صدور سند مالکیت موقوفات استان در سال جاری خبر داد و گفت: تنها راه تثبیت و جلوگیری از تجاوز و تعارض به حدود و ثغور موقوفات استان صدور سند مالکیت حد نگار اینگونه اراضی است.
 
مدیر کل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مجموعه کارکنان واحدهای ثبتی استان با نیت الهی آمادگی صدور سند کلیه اراضی و ساختمان های موقوفه امام زادگان، مساجد، تکایا و حسینیه ها و حمام ها وقفی را دارند و هیچ عذری در سهل انگاری در انجام این امر مهم از احدی پذیرفته نخواهد شد./9457/پ203/ب2
ارسال نظرات