۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۳۵۱۴۷
امام جمعه بهارستان اصفهان:

کشورهای مدعی آزادی علیه حجاب قانون وضع می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهارستان اصفهان به قوانین بی‌حجابی در برخی از کشورهای مدعی آزادی اشاره کرد و گفت: با توجه به گرایش مردم به پوشش اسلامی و حجاب در بسیاری از کشورها در برخی از کشورهای مدعی آزادی قوانینی وضع می‌شود که جامعه را ملزم به عدم رعایت حجاب و پوشش می‌کند چنان که در کشور فرانسه با ادعای داشتن آزادی، حجاب جرم محسوب می‌شود.
حجاب
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز حجاب ریحانه‌النبی(س)، حجت الاسلام ابراهیم صادقی، امام جمعه بهارستان اصفهان به وظیفه نظام اسلامی در قبال تأمین دین و دنیای مردم اشاره کرد و گفت: عملکرد مسؤولان جامعه با امور دینی مردم از جمله حجاب و عفاف پیوند ناگسستنی دارد از این‌رو همکاری و همراهی میان نهاد خانواده و حکومت در انسجام بحث حجاب و عفاف تأثیر گذار است و نباید به بهانه پرداختن به معاش از معاد غفلت کرد.

وی با اشاره به بررسی موضوع حجاب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروزه جامعه نیاز به قوانین واضح و شفاف دارد که از جمله آن وضع قوانین اجرایی در موضوع ظاهر، پوشش و حجاب مردم است.
 
حجت الاسلام صادقی به قوانین بی‌حجابی در برخی از کشورهای مدعی آزادی اشاره و تصریح کرد: با توجه به گرایش مردم به پوشش اسلامی و حجاب در بسیاری از کشورها در برخی از کشورهای مدعی آزادی قوانینی وضع می‌شود که جامعه را ملزم به عدم رعایت حجاب و پوشش می‌کند چنان که در کشور فرانسه با ادعای داشتن آزادی، حجاب جرم محسوب می‌شود.

وی قانون حجاب اسلامی را لازمه حفظ شئون اسلامی در جامعه خواند و ابراز کرد: اگر مجریان و ضابطان حجاب مشخص باشند و هرکدام وظیفه خود را به درستی بدانند و شعب خاصی در قوه قضائیه برای پیگیری ناهنجاری‌های اجتماعی همانند بدحجابی دایر شود، تأثیر زیادی بر گسترش فرهنگ حجاب و عفاف می‌گذارد.

امام جمعه بهارستان اصفهان به ارزش‌های اخلاقی و دینی در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: ارزش‌ها در جامعه به دو دسته تقسیم می‌ِشوند یک دسته اصول ثابتی هستند که از ابتدا وجود داشته‌اند و بخش دیگر به مرور زمان وارد جامعه و جزء ارزش‌های جامعه شده‌اند.

حجت الاسلام صادقی، نقش خانواده‌ها را در ترسیم نحوه زندگی و پوشش مؤثر خواند و تأکید کرد: خانواده با برخورد صحیح، روش تعلیمی و تربیت عملی در کنار توصیه و تذکر می‌تواند نقش مهمی در عقاید، شخصیت و رفتارهای بیرونی از جمله نحوه پوشش فرزندان داشته باشد.

امام جمعه بهارستان اصفهان در پایان اعتقادات عمیق دینی را در گرایش به فرهنگ حجاب و عفاف مهم خواند و افزود: تأثیر پذیری از الگوهای دین مبین اسلام در خانواده‌ها عامل مهمی در ترویج حجاب و عفاف است./908/د101/ب6
ارسال نظرات