۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۲۳۵۱۹۱
مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران:

اندیشه مهدویت مهم ترین عامل رشد و تعالی جامعه دینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) مازندران با اشاره به دشمنان از همه ابزارهای خود برای تضعیف اسلام ناب استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: اندیشه مهدویت به دلیل دارا بودن ویژگی‌های منحصربه‌فرد، یکی از عوامل رشد جامعه دینی است.
مدير عامل بنياد مهدويت مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد رضا نصوری، مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران امروز در جلسه اعضای هیأت مدیره این ستاد در ساری با بیان این که ترویج فرهنگ اصیل مهدویت در جامعه نیازمند شناخت صحیح مفهوم انتظار است، خاطرنشان کرد: تبیین مناسب جامعه منتظر زمینه ترویج این فرهنک اصیل را فراهم می کند.

 

وی مشکلات جامعه بشری را دوری از فرهنگ اصیل مهدویت دانست و خاطرنشان کرد: نهادینه سازی اندیشه اصیل مهدویت در سطح جهان همه مشکلات و ناهنجاری های امروز بشر را مرتفع خواهد کرد.

 

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران با تأکید براین که شناخت معانی انتظار و مهدویت می‌‌تواند بهترین راهکار برای ترویج این فرهنگ باشد، خاطرنشان کرد: عدم شناخت در این خصوص  سبب بروز مشکلات و آسیب های بسیاری خواهد شد.

 

حجت الاسلام نصوری خدا محوری، دین محوری و عدالت محوری را از جمله مهم ترین شاخصه های جامعه منتظر اعلام کرد و گفت: اگر جامعه ای دارای چنین ویژگی های بارزی باشد از جوامع دیگر خود را متمایز کرده است.

 

وی عنوان کرد: تفسیرهای انحرافی از انتظار فرج، عامل اصلی در تحریف فرهنگ مهدویت است و باید منتظران واقعی امام زمان (عج ) به شناخت درستی از این فرهنگ برسند.

 

ﻣﺪﯾﺮ ﻋﺎﻣﻞ ﺑﻨﯿﺎد ﻣﮫﺪوﯾﺖ ﻣﺎزﻧﺪران، اﻧﺪﯾﺸﻪ ﻣﮫﺪوﯾﺖ را ﻧﺠﺎت ﺑﺨﺶ ﺑﺸﺮ از ﺟﮫﺎﻟﺖ و ﻧﺎداﻧﯽ داﻧﺴﺖ و ﮔﻔﺖ: دوری ﺑﺸﺮ از اﯾﻦ اﻧﺪﯾﺸﻪ ﭘﻮﻻدﯾﻦ آﻧﮫﺎ را ﺑﻪ ورطﻪ ﻧﺎﺑﻮدی ﻧﺰدﯾﮏ ﮐﺮده اﺳﺖ.

 

ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم ﻧﺼﻮری ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ اﻣﺎم زﻣﺎن(ﻋﺞ) را ﺣﺎﮐﻢ ﺑﺮ ھﻤﻪ اﻣﻮر زﻧﺪﮔﯽ ﺧﻮد ﺑﺪاﻧﯿﻢ، اﻓﺰود: ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺗﻨﮫﺎ در زﻣﺎن ﺑﺮوز ﻣﺸﮑﻼت و ﮔﺮﻓﺘﺎری ھﺎ ﺑﻪ ﻓﮑﺮ ﺣﻀﺮت وﻟﯽ ﻋﺼﺮ(ﻋﺞ) ﺑﺎﺷﯿﻢ.

 

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) مازندران با اشاره به دشمنان از همه ابزارهای خود برای تضعیف اسلام ناب استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: اندیشه مهدویت به دلیل دارا بودن ویژگی‌های منحصربه‌فرد، یکی از عوامل رشد جامعه دینی ما است.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) با موافقیت مقام معظم رهبری مانع از انزوای فرهنگ مهدویت شد، تصریح کرد: آغاز به کار این مجموعه ارزشمند از سطحی نگری و کوتاهی نسبت به موضوع مهم مهدویت جلوگیری کرد.

 

حجت الاسلام نصوری با بیان این که این بنیاد از سال 87 در مازندران فعالیت دینی و فرهنگی خود را آغاز کرده است، بیان داشت: به منظور توسعه و تقویت برنامه های مرتبط با مهدویت نیازمند مشارکت آحاد جامعه هستیم.

 

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این جلسه بر ضرورت تقویت مسأله مهدویت در جامعه تأکید کرد و گفت: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از این فرهنگ ارزشمند است.

 

وی با بیان این که امروز دشمنان همه توان خود را در جهت تضعیف این فرهنگ اصیل به کار گرفته اند، افزود: با توجه به شبهات گسترده ایجاد شده در خصوص مسأله مهدویت حضور گسترده روحانیت می تواند پاسخگوی این شبهات باشد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات