۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۲۳۵۱۹۹
معاون قرارگاه جهادی امام رضا خبر داد؛

وجود 1700 گروه جهادی در کشور

خبرگزاری رسا ـ معاون قرارگاه جهادی امام رضا(ع) گفت: اکنون در کل کشور حدود ۱۷۰۰ گروه جهادی و نزدیک به صدهزار نفر جهادگر وجود دارد که این خود یک انقلاب در جهاد سازندگی و اردوهای جهادی است.
جهادگر

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، صابر سخندان، معاون منابع انسانی قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در نشستی خبری در حاشیه همایش تجلیل از جهادگران استان خراسان رضوی با عنوان «شکوه هجرت»، اظهار کرد: قرارگاه جهادی امام رضا(ع) قرارگاه شرق کشور است که در شش استان شرقی کشور(سیستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان و یزد)حضور دارد و برنامه‌های جهادی هر استان را مدیریت می‌کند.

 

وی افزود: در همین راستا این قرارگاه مرداد ماه سال جاری کار خود را به صورت غیر رسمی آغاز کرده است و تاکنون برخی از برنامه ریزی‌ها صورت گرفته و  نتایج قابل قبولی داشته است.

 

معاون قرارگاه جهادی امام رضا(ع) گفت: پس از 30 سال که ما در کشور گروه‌های جهادی و سازندگی خودجوش داشته‌ایم اکنون به این فکر افتاده ایم با تشکیل قرارگاه جهادی امام رضا(ع) تغییر عظیمی در اردوهای جهادی کشور داشته باشیم.

 

سخندان تصریح کرد: اکنون در کل کشور حدود 1700 گروه جهادی وجود دارد یعنی نزدیک به صدهزار نفر جهادگر وجود دارد که این خود یک انقلاب در جهاد سازندگی و اردوهای جهادی است ؛ اگر امروزه گروه‌های جهادی کمتر به چشم می‌آیند، به خاطر تواضع این افراد و خدمت رسانی بی‌منتی است که همیشه در انجام وظایف خود داشته اند.

 

وی خاطرنشان کرد: باید مهم‌ترین علت تشکیل قرارگاه جهادی امام رضا(ع) را نظم بخشی به حرکت های جهادی دانست که این اتفاق باعث می‌شود تمامی افراد ساماندهی شوند و بتوان از این طریق انقلابی عظیم در عرصه اردوهای جهادی کشور ایجاد کرد.

 

سخندان گفت: شبکه سازی اردوهای جهادی یکی دیگر ازکارهایی است که باید توسط گروه های جهادی صورت گیرد تا  با شناسایی افراد و ظرفیت های آن ها به یکدیگر متصل شوند و جدا از هم نباشند.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه امروزه در اردوهای جهادی افراد با حداقل امکانات و آموزش و تجربه در اردو‌ها شرکت می‌کنند اما نمی‌توانند از پتانسیل‌های خود به درستی استفاده کنند، چرا که تجربیات و آموزش‌ها به درستی به این افراد انتقال نیافته است بنابراین، باید در اردوهای جهادی استانداردسازی جدی با عزمی همگانی صورت گیرد.

 

معاون قرارگاه جهادی امام رضا(ع) به ماموریت‌های این قرارگاه اشاره کرد و گفت: اکنون قرار‌گاه جهادی امام رضا(ع) در فاز شناسایی افراد، عرصه‌ها و ظرفیت‌های استان‌های شرقی و هم اکنون خراسان رضوی، قرار دارد و به دنبال این هستیم که بتوانیم با ساماندهی درست از تمامی ظرفیت‌های استان‌ها در خدمت رسانی بهتر استفاده کنیم.

 

سخندان تصریح کرد: 80 درصد بدنه اردوهای جهادی را دانشجویان تشکیل می‌دهند؛ در همین راستا اکنون سند بالا دستی پنج ساله و سند چشم انداز 20 ساله تدوین شده است که تاکنون دستاوردهای بسیار خوبی داشته ایم و بر همین اساس مهم‌ترین اولویت و ماموریت اصلی قرارگاه جذب و نگهداری و ساماندهی افراد است./930/پ202/ب5

ارسال نظرات