۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۲۳۵۲۴۲

سی‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن کریم آذربایجان شرقی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ سی و هفتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم از سوی اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در تالار قرآن تبریز آغاز شد.
سی‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن کریم آذربایجان شرقی آغاز شد

حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که سی و هفتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم با حضور 285 نفر آغاز شد، اظهار داشت: این مسابقات در دو مقطع بزرگسال و شکوفه با حضور برادران منتخب تمامی شهرستان‌ها آغاز شده است.

 


وی با بیان این‌که بخش برادران این دوره از مسابقات تا 21 آذر ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: بخش خواهران سی و هفتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم نیز از روز26 آذر آغاز و تا 28 همین ماه ادامه می یابد، که در نهایت نفرات برتر به مرحله کشوری مسابقات قرآن سازمان اوقاف راه خواهد یافت.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف داوران برجسته کشوری از جمله استاد یوسف خاکی، استاد حبیب مهکام، استاد محمدرضا ابوالقاسمی، استاد امیرآقایی و استاد رضا محمدپور قضاوت میان شرکت‌کنندگان در بخش‌های مختلف را بر عهده دارند.

 


وی هدف از برگزاری این مسابقات را ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه عنوان کرد و گفت: اگر مردم با مفاهیم قرآن کریم به درستی آشنا شوند و آن را سرلوحه زندگی خویش قرار دهند در امور زندگی موفق خواهند شد، در حقیقت سبک زندگی قرآنی نجات‌بخش بشریت از اسارت در بند مسائل دنیوی و فانی است.

 


حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار اخیرش با معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند در راستای ساماندهی به امامزادگان و بقاع متبرکه این منطقه اظهار داشت: اداره کل اوقاف استان آمادگی دارد تا در قالب سرمایه گذاری مشترک طرح جامع امامزاده سید احمد(ع) را اجرا کند. 

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که توسعه، عمران و آبادانی بقاع متبرکه و امامزادگان بر اساس طرح جامع یکی از اولویت های ویژه اوقاف است، افزود: این اداره کل آمادگی دارد با اعطای وام و درقالب طرح مشارکتی توسعه و عمران این امامزاده را انجام دهد.

 


وی طرح جامع امامزاده سید احمد(ع) مرند را شامل توسعه حرم، صحن، زایر سرا، ایجاد هتل و مجتمع تجاری خدماتی عنوان کرد و گفت: همت رییس اوقاف شهرستان، مساعدت ویژه فرماندار و همکاری شهرداری می تواند اجرای این طرح را تسریع و به سرانجام برساند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات