۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۲۳۵۲۴۷

تشییع 2 شهید گمنام در شربیان

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه سراب از تشییع پیکرهای مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در شهر شربیان خبر داد.
شهيد گمنام

محمود اصل گرگانی، فرمانده سپاه سراب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از تشییع دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با 28 صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در شهر شربیان خبر داد و اظهار داشت: این دو شهید گمنام همزمان با سالگرد تدفین شهدای گمنام سراب، به شهر شربیان انتقال داده شده و به خاک سپرده می شوند.

 


وی ادامه داد: به دنبال درخواست‌های مکرر مردمی و با پیگیری‌های فراوان صورت گرفته و با موافقت فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشور و با همکاری شایسته و متعهدانه مسؤولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و سپاه سراب، با تدفین دو شهید از شهدای گمنام 8 سال دفاع مقدس در شهر شربیان موافقت شد.

 


اصل گرگانی افزود: پس از موافقت اولیه صورت گرفته از تهران در خصوص تدفین 2 نفر از شهدای گمنام در شهر شربیان، نخستین جلسه هماهنگی با حضور رضائی مسؤول امور شهدای گمنام کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشور و دیگر مسؤولان محلی برگزار شد که در نهایت تصمیمات لازم برای برگزاری شایسته مراسم تشییع این دو شهید بزرگوار اتخاذ شد.

 


فرمانده سپاه سراب با بیان این‌که شهدای گمنام در زمین‌های منطقه «قراول‌خانه» در روبه‌روی سالن ورزشی شهدای شهر شربیان تدفین خواهند شد، گفت: حضور شهدای گمنام در هر شهر و منطقه‌ای موجب اتحاد و همدلی بیشتر شده است و قطعاً برکات حضور شهدای گمنام 8 سال دفاع مقدس موجبات رشد و تعالی روزافزون این خطه از ایران اسلامی را فراهم خواهد آورد.

 


وی با تأکید بر این‌که وجود پربرکت شهدای گمنام افزون بر نشان دادن ولایت‌مداری مردم، نشانی از اتحاد ملت است، افزود: با تشییع دو شهید از شهدای گمنام در شهر شربیان، آمار شهدای گمنام مدفون در شهرستان سراب به 9 شهید خواهد رسید که نشان از ولایتمداری و تدین بالای اهالی شهرستان سراب دارد.

 


اصل گرگانی ادامه داد: در ایام فاطمیه دوم سال 1382 با تشییع پنج شهید از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس در ارتفاعات حاجی علمدار و در زیارتگاهی به همین نام در شهر مهربان خاکسپاری شد، ضمن آنکه در 12 دی ماه سال 1392 در سالروز شهادت امام رضا (ع)، پیکر مطهر دو شهید از شهدای گمنام در شهر سراب خاکسپاری شده است./935/ت303/ب4

ارسال نظرات