۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۲۳۵۲۶۰
مدیرکل ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

فرهنگ، عرصه‌ پرهیز از افراط و تفریط است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که شورای فرهنگ عمومی باید با مصوبات منطقی و مبتنی بر نیازهای روز جامعه تصمیم‌گیری‌ کلان فرهنگی داشته باشد، گفت: فرهنگ عرصه‌ پرهیز از افراط و تفریط است.
علي‌اکبر صفي‌پور، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی شب گذشته در نشست شورای فرهنگ عمومی عجب‌شیر اظهار داشت: با توجه تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر خروج فرهنگ از مهجوریت، سعی متولیان فرهنگی در دولت تدبیر و امید بر این است که وضعیت فرهنگی شهرستان‌ها  سر و سامان یابد.

 


وی توجه به داشته‌های فرهنگی و استفاده حداکثری از این ظرفیت‌ها و انسجام بخشی به فعالیت‌های فرهنگی هنری را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی موثرترین حوزه‌ تصمیم‌گیری و سیاستگذاری در شهرستان‌هاست، بر این اساس شورا با هدف شناخت و اطلاع از وضع فرهنگ عمومی و اصلاح و ارتقای آن و نظارت و پیگیری مصوبات تشکیل می‌شود.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: شورای فرهنگ عمومی باید با مصوبات منطقی و مبتنی بر نیازهای روز جامعه در عرصه‌ تصمیم‌گیری‌های کلان فرهنگی شهرستان را انجام بدهد و با نیازسنجی از جامعه و آسیب‌شناسی مسائل اجتماعی و فرهنگی زمینه را برای تعالی فکری و اجتماعی افراد فراهم کند.

 


صفی‌پور بر لزوم برنامه‌ریزی صحیح و ترسیم راهکارهای سازنده توسط شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها تأکید کرد و گفت: ایران جامعه‌ای جوان دارد و برای پویایی هرچه بیشتر نیازهای این قشر باید مدنظر مسؤولان و متولیان فرهنگ باشد و در این میان شورای فرهنگ عمومی که تصمیم‌گیری در حوزه‌ فرهنگ بر عهده‌ آن است باید گام‌های جدی‌تر و اساسی‌تری در راستای ایجاد نشاط اجتماعی بردارد.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که عرصه‌ فرهنگ و هنر عرصه‌ انتخاب و پرهیز از افراط و تفریط است، اظهار داشت: در حوزه فرهنگ و هنر باید منعطف بود و متولیان این حوزه باید به‌اندازه کافی تواضع برای گرفتن مشورت و صلابت در اجرای تصمیم‌های اتخاذ شده را داشته باشند.

 


وی با بیان این‌که عرصه فرهنگ نیازمند توجهی ویژه و همه جانبه است، گفت: باید از تمام توان و استعداد و ظرفیت موجود برای رسیدن به اهداف متعالی نظام در حوزه فرهنگ بهره برد و قداست حوزه‌ی فرهنگ و هنر باید محفوظ بماند و اندیشمندان به این عرصه وارد شوند.

 


صفی‌پور همچنین در اعضای انجمن‌های ادبی و هنری عجبشیر با اشاره به این‌که اداره‌ کل ارشاد در حد توان خود از انجمن‌های فرهنگی و هنری حمایت خواهد کرد، گفت: بر آنیم تا گذشته‌ غنی شعر و ادب و هنر این مرز و بوم را با شعر و ادب و هنر امروز پیوند داده و زمینه شکوفایی استعدادهای ادبی و هنری منطقه را فراهم آورد.

 


وی با اشاره به ظرفیت‌های  شهرستان عجبشیر در حوزه فرهنگ و هنر گفت: امکانات اداره ارشاد اسلامی این شهرستان متعلق به اهالی فرهنگ و هنر است و اهالی فرهنگ و هنر می توانند با همکاری سایر نهادها و دستگاه‌ها برنامه‌های فرهنگی و هنری مناسب و تاثیر گذار در این شهرستان برگزار کنند و از تمام امکانات این اداره بهره‌مند شوند.

 


همچنین حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب‌شیر با بیان این‌که شورای فرهنگ عمومی برای مشکلات و معضلات فرهنگی منطقه باید برنامه ریزی، مطالعه و تحقیقات میدانی کارشناسی انجام دهد، اظهار داشت: فعالیت شورای فرهنگ عمومی باید گسترده شود و در این زمینه باید با شفاف سازی در مقابل شبیخون فرهنگی دشمن مقابله کند.

 


حجت الاسلام شربیانی با تشریح ابعاد گسترده فعالیت شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان‌های تابعه، ادامه داد: این شورا باید قدرت اجرایی داشته و نهادهای دولتی و به ویژه نهادی های فرهنگی فعال در بخش جوانان باید با این شورا همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

 


ابراهیم طاهری، فرماندار عجب شیر نیز با تأکید بر این که مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید سرلوحه فعالیت همه مسؤولان قرار گیرد، گفت: دشمن تمام تمرکز خود را بر روی مسائل فرهنگی گذاشته و با راه اندازی شبیخون و تهاجم فرهنگی می خواهد اعتقادات نسل جوان و نوجوان را سست کند.

 


وی مقابله با نفوذ فرهنگ غرب را تنها با کار اعتقادی و ارزشی میسر دانست و گفت: باید با آگاهی از توطئه ها و ترفندهای دشمن، مانع از گرایش جوانان به فرهنگ مبتذل غرب شویم، لازم است با زبان فرهنگ و هنر در جهت معرفی صحیح فرهنگ اسلامی اهتمام جدی صورت گیرد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات