۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۲۳۵۲۶۵
منابع عراقی اعلام کردند؛

ورود ۵ میلیون زائر به عراق برای شرکت در اربعین

خبرگزاری رسا ـ رسانه‌های عراق از ورود حدود ۵ میلیون زائر عرب و غیر عرب از کشورهای مختلف به عراق در ۲۰ روز گذشته برای شرکت در مراسم اربعین حسینی خبر دادند.
کربلا در آستانه اربعين

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری، مسؤولان گذرگاه‌های مرزی عراق اعلام کرد: در بیست روز گذشته، حدود 5 میلیون زائر عرب و غیر عرب از جمله ایرانی برای شرکت در مراسم زیارت اربعین حسینی وارد عراق شده اند.

عصام صالح الحلو مدیرکل گذرگاه‌های مرزی عراق به الفرات گفت: تعداد زائرانی که از طریق گذرگاه‌های مرزی برای زیارت اربعین امام حسین (ع) از بیستم نوامبر تا نهم دسامبر وارد عراق شده اند به حدود پنج میلیون نفر می‌رسند.

وی افزود: زائران از طریق گذرگاه‏های زرباطیه، الشلامجه، الشیب و سفوان و نیز فرودگاه بین المللی نجف اشرف وارد عراق شده‏اند.

به گفته وی، زائران عرب از کشورهای کویت، عربستان، بحرین، قطر، امارات، عمان و لبنان و زائران غیر عرب از ایران، ترکیه، هند، پاکستان و کومور وارد عراق شده‏اند.

خاطر نشان می‌شود، زائران جمهوری اسلامی ایران بیشترین تعداد زائران شرکت کننده در مراسم اربعین حسینی را تشکیل می‌دهند که تعداد آنها به بیش از یک میلیون 300 هزار نفر می‌رسد./840/د102/ص

ارسال نظرات