۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۲۳۵۳۳۷
مدیر کل اوقاف مازندران:

اجتماع اربعین حسینی مانور اقتدار و عمق معرفت امت اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که ملت های مسلمان در روز اربعین حسینی بار دیگر عمق بصیرت و ولایتمداری خود را به جهان نشان خواهند داد، گفت: کاروان های پیاده روی اربعین حسینی مانور بصیرت، ولایتمداری، اقتدار و عمق معرفت شیعیان و سایر مسلمانان است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جمع خبرنگاران با تسلت فرا رسیدن اربعین حسینی، گفت: حضور میلیون ها زائر از سراسر کشور در کربلا نشان از اوج عشق و دلدادگی مردم به امام حسین(ع) است.

 

وی با بیان این که زائران ساعت ها در مرزها منتظر می ماند تا خود را به کربلا برسانند، تصریح کرد: این همان عشق حقیقی به سید و سالار شهیدان است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که امام حسین(ع) به برکت اخلاص، دل‌ها را جذب کرد، افزود: حضور میلیون ها زائر از کشورهای مختلف در اربعین حسینی نشان دهنده دلدادگی مردم به امام خود است.

 

وی، اربعین را بزرگ‌ترین میعادگاه مسلمانان در کربلای بیان کرد و ادامه داد: این زیارت یک رزمایش با عظمت برای پیروان و علاقه‌مندان امام حسین(ع) در میان همه‌ مسلمانان جهان است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که اجتماع عظیم اربعین حسینی بار دیگر عزت و عظمت اسلام ناب را به دنیا نشان می دهد، خاطرنشان کرد: شکوه زیارت اربعین حسینی بار دیگر نگاه های جهانی را متوجه سید و سالار شهیدان خواهد کرد.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که دشمنان تلاش بسیاری برای کمرنگ جلوه دادن عزاداری ها و به ویژه شکوه عظمت اجتماع اربعین حسینی  انجام داده اند، تصریح کرد: اما حضور میلیونی دل های عاشق در این مراسم باشکوه بار دیگر عظمت اسلام ناب را به دنیا نشان می دهد.

 

وی حماسه زیارت اربعین را ادامه حماسه عاشور دانست و گفت: امید است که مقدمه حماسه ظهور باشد و هر کسی با هر نگاهی به اربعین نگاه کند می‌تواند این پیوند را احساس کند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: این اجتماع عظیم اربعین، بیانگر ناکارآمدی دسیسه های استکبار بوده و باید بدانند که تا نام و یاد و سیره امام حسین(ع) در ملت های جهان بیدار و پرفروغ است، هیچ گاه قادر نخواهند بود، بر ملت مسلمان چیره شوند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که ملت های مسلمان در روز اربعین حسینی بار دیگر عمق بصیرت و ولایتمداری خود را به جهان نشان خواهند داد، گفت: کاروان های پیاده روی اربعین حسینی مانور بصیرت، ولایتمداری، اقتدار و عمق معرفت شیعیان و سایر مسلمانان است.

 

مدیر کل اوقاف مازندران با اشاره به این که جریان عاشورا مانند قرآن است، ادامه داد: آن چنان که قرآن در هر زمان برای ما تازگی دارد حادثه کربلا و قیام امام حسین(ع) نیز در هر زمان برای ما تازگی دارد و کهنه نخواهد شد و با گذشت هزار و چهار صد و اندی سال از نهضت حسینی ارادت مردم نسبت به امام حسین(ع) روز به روز بیشتر شده است.

 

این مسؤول فرهنگی ادامه داد: امروزه دشمنان اهل بیت(ع) برای آنکه بتوانند شیعیان را از بین ببرند قصد دارند دو بال پرواز شیعیان که عاشورا و انتظار است را از بین ببرند و برای از بین بردن این دو بال پرواز، ولی فقیه که هدایت این امر در عصر غیبت امام عصر(عج) به عهده اوست را مورد هدف قرار دادند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات