۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۲۳۵۳۶۶

چند خبر کوتاه از آذربایجان ‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ آغاز دهمین سوگواره خورشید در مراغه، همایش ملی «امر به معروف و نهی از منکر» در تبریز و انتشار ویژه نامه حجاب از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، احمد دادرس فیاضی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه از آغاز دهمین سوگواره خورشید به مناسبت اربعین حسینی در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: در این سوگواره، خلاقیت تصویری و کلامی در کنار روایتی نو از وقایع عاشورا در قالبی متفاوت از تعزیه های جاری در سطح این شهر، با جذابیت های هنری ارایه می شود.


وی با بیان این‌که ویژگی اصلی سوگواره خورشید بر شناخت شرایط و ظرفیت های محیطی و چگونگی تعامل با خواهش های متقاضی و مخاطب محیط اجرا، استوار است، ادامه داد: این سوگواره با تلاش شبانه روزی هنرمندان انجمن هنرهای نمایشی این شهرستان و با همکاری و مساعدت این اداره، شورای اسلامی و شهرداری در تالار صوفی برگزار می شود.


گفتنی است،  دهمین سوگواره خورشید با تعزیه نمایشی با عنوان 'از آل اشک' نوشته و کارگردانی فریدون ولایی و با هنرمندی بیش از 50 نفر از هنرمندان هنرهای نمایشی مراغه تا 22 آذر از ساعت 17:30 در تالار صوفی برگزار می شود.


همایش ملی «امر به معروف و نهی از منکر» برگزار می‌شود

همایش ملی «امر به معروف و نهی ازمنکر» با رویکرد جایگاه، اهداف و ابزارهای نوین در عصر حاضر هشتم دی سال‌جاری به همت سازمان بسیج اساتید آذربایجان شرقی با مشارکت دانشگاه پیام نور استان به مناسبت گرامیداشت 8 دی، روز بصیرت و میثاق با ولایت، در تبریز برگزار می‌شود.


براساس این گزارش محورهای رسانه‌ای همایش، امر به معروف و نهی‌ ازمنکر در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، جایگاه و نقش ماهواره در امر به معروف و نهی‌ از منکر، آسیب‌شناسی رسانه‌ای امر به معروف و نهی‌ از منکر، ماهواره، خانواده و امر به معروف و نهی‌ از منکر عنوان شده است.


همچنین محورهای فرهنگی این همایش نیز نقش مردم در تحقق امر به معروف و نهی ‌ازمنکر، بسیج و نقش آن در آموزش و تحقق نظارت همگانی، موانع و چالش‌های موجود در تحقق امربه معروف و نهی ‌ازمنکر در عصر حاضر، امربه معروف و نهی ‌از منکر در فرهنگ عاشورا و سیره شهدا است.


حقوق شهروندی و فریضه امر به معروف و نهی ‌ازمنکر و جایگاه حقوقی و فقهی امر به معروف و نهی‌ ازمنکر، محورهای همایش مذکور در بخش مبانی فقهی و حقوقی هستند.


یادآور می‌شود، ثبت‌نام و ارسال مقالات فقط از طریق سایت همایش به آدرس اینترنتی
www.amr-maroof- tabriz.ir  انجام می‌پذیرد و علاقه‌مندان می‌توانند تا بیستم آذر سالجاری آثار خود را ارسال کنند، نتایج داوری نیز 25 آذر اعلام و همایش ساعت 9 صبح هشتم دی در تالار اجتماعات دانشگاه پیام نور تبریز برگزار خواهد شد.


«حجاب زیبایی زن» منتشر شد

جواد کریم نژاد، معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان آذربایجان شرقی از انتشار بروشور "حجاب زیبایی زن" توسط این حوزه و با هدف توجه و فرهنگ سازی در خصوص خانواده ایرانی اسلامی خبر داد و گفت: حوزه هنری این استان در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بروشور آموزش "حجاب زیبایی زن" را منتشر کرده است.


وی با بیان این‌که این بروشور توسط واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری استان چاپ و منتشر شده، اظهار داشت: در این اثر مطالبی از قبیل بشر و پوشش، پوشش زنان ایرانی قبل از اسلام، دلایل عدم مشکل آفرینی بی حجابی غیر مسلمانان و یک داستان واقعی آمده است.


معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان با بیان این‌که حجاب و عفاف آرامش و امنیت را در جامعه به وجود می‌ آورد، افزود: اگر جامعه ‌ای فاقد حجاب باشد، هیچ چیزی ندارد و آرامش و امنیت جامعه فقط در سایه حجاب به وجود می ‌آید و رعایت عفاف و حجاب در جامعه امری ضروری است.


وی افزود: حجاب عامل مهمی برای کاهش بسیاری از آسیب ‌های اجتماعی است و استکبار جهانی به خوبی فهمیده است که این آموزه سد راه آنها است و به همین علت ضربه زدن به کشورهای اسلامی را از طریق رواج بدحجابی و بی‌حجابی در این کشورها دنبال می ‌کند./935/پ203/ب6

ارسال نظرات