۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۲۳۵۳۸۴
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

اجتماع اربعین حسینی نمایش وحدت امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، حضور میلیونی ملت های مختلف در مراسم اربعین حسینی در کربلا را نشان دهنده ارادت مردم به امام حسینی(ع) دانست و گفت: این اجتماع نمایش وحدت و همدلی امت اسلامی است.
حجت الاسلام خوباني، معاون تهذيب حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مهدی خوبانی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی به شکوه عظمت حضور امت اسلامی در اربعین اشاره کرد و گفت: عاشقان حسینی با راهپیمایی حسینی بار دیگر ارادت و دلدادگی خود را به آرمان ها و اهداف تعالی بخش امام حسین(ع) به دنیا نشان دادند.

 

وی با بیان این که عاشقان و ارادت مندان ساحت حسینی کیلومترها را با پای پیاده طی کردند تا دلدادگی خود به امام حسین(ع) را به جهانیان اثبات کنند، خاطرنشان کرد: عاشقان حسینی با حضور میلیونی خود در اربعین حسینی به دشمنان نشان خواهند داد که مدافع حقیقی اسلام ناب هستند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که تهدید دشمنان اسلام ناب تأثیری در اراده عاشقان حسینی در مراسم اربعین حسینی ندارد، تصریح کرد: به حتم حضور میلیونی ارادت مندان ساحت حسینی در مرامس اربعین حسینی مانور اقتدار و عظمت امت اسلام در دفاع امامت و ولایت خواهد بود.

 

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که امت اسلامی امروز بیدار و هوشیار تر از هر زمان دیگری در مسیر حق و حقیقت حرکت می کنند، بیان داشت: شیعیان نیز به یاد کاروان حضرت زینب (س) پای پیاده روز اربعین به زیارت امام حسین(ع) می‌روند تا شاید گوشه‌هایی از حال و هوای آن کاروان را درک کنند.

 

وی حضور میلیون ها زائر در کربلا را تجدید بیعت با سید و سالار شهیدان دانست و خاطرنشان کرد: پیاده روی مردم برای  رسیدن به کربلا از اجر و ثواب بسیاری برخوردار است.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران پیاده روی زائران اباعبدالله حسین را عبادتی بزرگ دانست و گفت: این حضور میلیونی خاری در چشم دشمنان اسلام ناب خواهد بود.

 

حجت الاسلام خوبانی حضور میلیونی ملت های مختلف در مراسم اربعین حسینی در کربلا را نشان دهنده ارادت مردم به امام حسینی(ع) دانست و گفت: این اجتماع نمایش وحدت و همدلی امت اسلامی است.

 

وی با بیان این که امروز دشمنان از جایگاه و اقتدار شیعه و اسلام ناب در جهان وحشت و هراس دارد، خاطرنشان کرد: به همین دلیل همه توان خود را به کار گرفته اند تا جایگاه اسلام ناب شیعی را در جهان خدشه دار کنند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان اسلام ناب کینه و عداوت خود با پیروان ائمه اطهار(ع) را با اقدامات شنیع نشان می دهند، تصریح کرد: امت اسلامی امروز هوشیارانه در برابر توطئه های دشمنان ایستاده اند و اجازه نخواهند داد آرمان ها و ارزش های اسلامی در جامعه کمرنگ شود.

 

وی با بیان این که تهدیدهای دشمنان ھﯿﭻ ﺗﺮﺳﯽ در دل ﻣﺆﻣﻨان ایجاد نخواهد کرد، گفت: بزرگترین اجتماع بشری فردا در کربلا رقم خواهد خورد و جهانیان را به حیرت وا خواهد داشت.

 

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به پیام عاشورا در زیارت اربعین عنوان کرد: هدف این قیام بزرگ بیدار کردن مردم تمامی اعصار از خواب جهالت است و مردم با این راهپیمایی نشان می‌دهند که به حدی از بیداری رسیده‌اند که ندای آزادی را به سراسر جهانیان ابلاغ کنند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات