۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۲۳۵۳۹۴
امام جمعه موقت تهران:

هیچ مفسدی نباید حاشیه امن داشته باشد/ حقایق فتنه را نباید تحریف کرد

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله خاتمی در خطبه های نماز جمعه تهران تاکید کرد: آشتی در میان سلیقه‌های داخلی که ولایت و اصول نظام را قبول دارند امری ضروری است اما اختلاف سلیقه با کسانی که مرزبندی با دشمنان نکرده‌اند امری مهم است.
آيت الله خاتمي نماز جمعه تهران به امامت آيت الله خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با اشاره به پیاده روی زائران اربعین حسینی(ع)‌،‌ اظهار داشت:‌ همایش میلیونی زائران اربعین همایشی بی بدیل و گویای این حقیقت است که حق گم شدنی نیست.


اربعین حسینی رزمایش ضد تکفیر است


وی بیان کرد:‌ امام حسین در کربلا فریاد هل من ناصر سر داد و امروز جمعیت میلیونی زائران حسینی لبیک گویان امام حسین(ع) هستند.


آیت‌الله خاتمی حضور زائران اربعین را نشانه پایداری دین و عشق به اهل بیت(ع)‌ خواند و افزود:‌ اربعین حسینی رزمایش ضد تکفیر است؛ امروز داعشی‌ها در گوشه‌ای از عراق جا خوش کرده‌اند اما مردم بدون هیچ واهمه‌ای از جای جای بلاد اسلامی خود را به کربلا رسانده‌اند.


امام جمعه موقت تهران با اشاره به اهمیت زیارت اربعین حسینی(ع)،‌ ابراز کرد:‌ زیارت اربعین دارای سند محکم است و قرائت این دعا به شناخت نهضت امام حسین(ع) کمک می‌کند.


عزل و نصب‌های باندی و جناحی یکی از عوامل به وجود آمدن فساد است


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به برگزاری همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد، اصل این دغدغه را ستودنی دانست.


نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که فساد اداری خوره هر نظامی است، گفت: هر نظامی که به فساد آلوده شود از بین می‌رود.


وی با تأکید بر این‌که مبارزه با فساد نیازمند برنامه‌ریزی و قاطعیت است، ابراز کرد:‌ با همایش و سمینار نمی‌توان با فساد مبارزه کرد؛‌ با مچ گیری از این و آن چیزی حل نمی‌شود و باید برنامه ریزی کرد و عملا وارد میدان شد.


آیت‌الله خاتمی مبارزه با فساد را نیازمند توجه جدی سه قوه خواند و افزود:‌ هر سه قوه باید برای مبارزه با فساد بسیج شوند و از افراط و تفریط در برخورد با این قضیه باید خود داری کرد.


امام جمعه موقت تهران ادامه داد:‌ جای انکار نیست که فساد وجود دارد اما این‌که کسی طوری سخن بگوید فساد همه تار و پود جامعه را گرفته و در این قضیه سیاه نمایی کند، درست نیست.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکی از عوامل به وجود آمدن فساد در جامعه را عزل و نصب‌های باندی و جناحی ذکر کرد و اظهار داشت: متأسفانه در کشور شاهد این عزل و نصب‌ها هستیم و راه مقابله با آن توجه به شایسته سالاری و تقوا محوری است.


نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری عدم نظارت را از دیگر عوامل به وجود آمدن فساد برشمرد و گفت: نخستین و اساسی‌ترین راه مبارزه با فساد نظارت است.


وی توجه به نظارت علوی را برای حل و ریشه کنی فساد در جامعه ضروری خواند و افزود:‌ حضرت علی(ع) دو جور نظارت علنی و مخفی داشتند و نظارت مخفی اگر فایده‌اش از نظارت علنی بیشتر نباشد، کمتر هم نیست.


آیت‌الله خاتمی با بیان این‌که قاطعیت در برابر مفسدان یکی از راه‌های مبارزه با فساد است، ابراز کرد:‌ هیچ مفسدی نباید در حاشیه امن قرار داشته باشد؛‌ باید مفسد را عبرت آموز به مجازات رساند تا دیگران حساب کار دسشتان بیاید.


دانشگاه نباید به باشگاه سیاسی گروه‌ها تبدیل شود


امام جمعه موقت تهران در ادامه 16 آذر روز دانشجو را مورد توجه قرار داد و گفت: مدیران این کشور از نهاد علمی دانشگاه بر می‌خیزند و هیچ کسی منکر اهمیت، برجستگی و تأثیرگذاری این نهاد نیست.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که دانشگاه باید سیاسی باشد اما به باشگاه سیاسی گروه‌ها تبدیل نشود، تصریح کرد: اگر دانشگاه محل ورود جناح‌های و باندهای سیاسی شد علم دچار ضربه می‌شود.


نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که طبع دانشجو آزادی فکر و اندیشه است،‌ افزود: روشنگری با خفقان خودساخته و جناح ساخته متناسب نیست.


وی خاطرنشان کرد: در 16 آذر از جناح‌های مختلف در دانشگاه‌ها سخنرانی کردند گرچه کفه یک سلیقه در این روز سنگین تر بود و شش دانشگاه برخی را برای سخنرانی راه ندادند؛ هرچند این دستور از بالا نبود و در این زمینه سلیقه‌ای عمل کردند اما مسببان این امر باید به صورت رسمی و رسانه‌ای عذرخواهی کنند.


آیت‌الله خاتمی همچنین منتقدان را بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی به نقد منصفانه و به درو از تخریب توصیه کرد.


قبح فتنه 88 از بین رفتنی نیست


امام جمعه موقت تهران در ادامه با انتقاد از کسانی که وارد میدان شده و می خواهند قبح فتنه 88 را بریزند،‌ گفت:‌ قبح فتنه از بین رفتنی نیست و استکبار جهانی از فتنه گران حمایت کرد.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که نباید حقایق فتنه را تحریف کرد، اظهار داشت: عوامل خارجی فتنه آمریکا و انگلیس بودند اما نباید عوامل داخلی را نادیده گرفت.


نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که رهبری به صراحت و بارها به قضیه فتنه 88 اشاره و آنرا محکوم کرده‌اند، ابراز کرد: نباید برخی سخنان رهبری را تحریف کنند و بدانند که با سخنرانی‌های آتشین و هنجارشکن مشکل این افراد حل نمی‌شود بلکه روز به روز بر نفرت مردم از شما بیشتر می‌شود.


آمریکا در خط مقدم ناقضان حقوق بشر است


وی در ادامه با اشاره به جنایت‌های آمریکا،‌ ابراز کرد:‌ آمریکا نمایشگاه بزرگ زیر پا گذاشتن حقوق بشر است، پلیس آمریکا سیاه پوست را می‌‌کشد و دادگاه قاتل را تبرئه و با معترضان برخورد می‌شود؛‌ آمریکا در خط مقدم ناقضان حقوق بشر است.


اختلاف در میان گروه‌های پایبند به اصول و ارزش‌ها به جامعه ضربه می‌زند


آیت‌الله خاتمی در خطبه نخست با اشاره به اهمیت آشتی در میان سلیقه‌های مختلف سیاسی، گفت: آشتی در میان سلیقه‌های داخلی که ولایت و اصول نظام را قبول دارند امری ضروری است اما اختلاف سلیقه با کسانی که مرزبندی با دشمنان نکرده‌اند امری مهم است.


وی تأکید کرد: اختلاف در میان کسانی که در اصول با هم مشترک هستند به جامعه ضربه وارد می‌کند./927/پ201/ج

ارسال نظرات