۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۲۳۵۴۰۴
امام جمعه خرم آباد:

پیاده روی اربعین حسینی پایه های استکبار را به لرزه درخواهد آرود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خرم آباد با بیان این که زنده نگه داشتن واقعه کربلا ایستادگی در برابر ظلم و ستم است، گفت: پیاده روی اربعین حسینی پایه های استکبار را به لرزه درخواهد آرود.
 حجت الاسلام سيد احمد ميرعمادي نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: پیاده روی شیعیان در اربعین حسینی رویداد بزرگ فرهنگی است.

 

وی با بیان این که پیاده روی اربعین حسینی پایه های استکبار را به لرزه درخواهد آورد، افزود: زنده نگه داشتن کربلا، احیای عزت و عزتمندی دین اسلام و مکتب اسلام است.

 

امام جمعه خرم آباد بیان داشت: در پیاده روی اربعین حسینی، شیعیان قدرت آمریکا را متزلزل کرده و به گوش دنیا می رساند که از زورگویی آمریکا متنفریم و آنها را نمی پسندیم

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر این که امروز مسلمانان باید بتوانند با اربعین حسینی حادثه عاشورا را زنده نگه دارند، عنوان داشت: اربعین حسینی روز تجدید عهد ومیثاق با امام حسین(ع) و شهدا است.

 

در اربعین گفتمان سید الشهدا را زنده کنیم

 

امام جمعه خرم آباد با بیان این که در اربعین حسینی باید تلاش کنیم گفتمان سید الشهدا را زنده کنیم، افزود: زنده نگه داشتن اسلام گفتمان حسینی چیزی جز گفتمان سید الشهدا نیست.

 

وی با اشاره به پیاده روی میلیونی عاشقان امام حسین (ع) در اربعین حسینی خاطرنشان کرد: در این اجتماع بزرگ زائران حسینی می خواهند به دنیا اعلام کنند که گره مشکلات جهان در محضر امام حسین (ع) است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه با اشاره به این که لرستان محل عبور زائران حسینی است، افزود: خدمت کردن به زائران خدمت کردن به امام حسین (ع) است و باید استقبال گسترده ای از زائران حسینی صورت گیرد.

 

وحدت حوزه و دانشگاه مورد توجه قرار گیرد

 

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه با اشاره به شهادت شهید مفتح بیان داشت: ایشان عالمی برجسته و مجاهدی خستگی ناپذیر بود که در وحدت حوزه و دانشگاه تلاش فراوانی داشت.

 

وی با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه باید در ایران اسلامی و جهان اسلام در مورد توجه قرار گیرد، افزود: این دو مرکز تأثیر فراوانی در سرنوشت عمومی جامعه دارند.

 

امام جمعه خرم آباد در ادامه با اشاره به این که امروز وضعیت آمریکا بسیار تأسف بار است، یادآور شد: آمریکایی ها جز سلطه گری و استبداد چیز دیگری ندارند.

 

نسخه شفابخش بشریت اسلام ناب است

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که امروز تنها نسخه شفابخش و رهایی بخش بشریت اسلام ناب است، خاطرنشان کرد: پیام اربعین معرفی اسلام ناب است و با الگو گیری از پیام اربعین اسلام ناب به دنیا معرفی می شود./9451/پ201/ب4

ارسال نظرات