۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۲۳۵۴۹۰
رییس اداره امورمبلغان دفترتبلیغات اسلامی اصفهان:

اربعین شناسنامه تشیع است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: سیل جمعیت در اربعین حسینی، هویت جهانی تشیع را اثبات می کند و در واقع اربعین شناسنامه تشیع است.
حجت الاسلام امير ارزاني،رييس امور مبلغان دفتر تبليغات اسلامي اصفهان

حجت الاسلام امیر ارزانی رییس اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان در خصوص فضیلت زیارت اربعین گفت: اهل بیت(ع) به زیارت اربعین سالار شهیدان تأکید ویژه ای داشتند که یک بخش آن مربوط به این بوده که می خواستند در چهلم شهادت امام حسین(ع) که دوره ای است که اهل بیت آن حضرت عصر غربت و اسارت را طی می کردند.

 

 

وی با بیان این که توجه اذهان شیعیان و مسلمانان دیگر به این مسأله تقویت شود و در یاد و ذکر شیعیان و مسلمانان بماند، تأکید کرد: یاد غربت و مظلومیت اهل بیت(ع) و رساندن پیام شهیدان کربلا که پیام حیات بخش، نجات و مبارزه در برابر تباهی، و آزادگی و حریت پیام خون دادن و جان فشاندن برای تجسد یافتن مبانی و احکام اسلام در جامعه است؛ از ثمرات این زیارت ها است.

 

 

حجت الاسلام ارزانی به راهپیمایی عظیم اربعین در سال های اخیر اشاره کرد و ابراز کرد: به لطف الهی در این چند سال اخیر می بینیم که بزرگترین و با عظمت ترین راه پیمایی مذهبی هر ساله در اربعین در عراق برگزار می شود به گونه ای که بهت و حیرت جهانیان و دشمنان شیعه را بر انگیخته است.

 

 

رییس اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان مطرح کرد: اکنون بعد از گذشت حدود 14 سده همچنان عشق و شوری برای زیارت امام حسین(ع) وجود دارد که بعضی از افراد از کانادا، انگلستان، امریکا و استرالیا و کشورهای دور و نزدیک با تحمل سختی های فراوان اما با عشق به به سرور و سالار شهیدان خود را به کربلا و زیارت اربعین می رسانند.

 


وی بیان کرد: این واقعه از جهتی سرّ و جاذبه دستگاه اهل بیت(ع) است و از جهتی دیگر هم شکوه و عظمت تشیع را عیان می کند؛ خصوصاً در قبال حرکت تکفیری ها که می کوشند نور عشق اهل بیت(ع) را خاموش کنند و به لطف الهی این جمعیت انبوه، هویت جهانی تشیع را در این راه پیمایی اثبات می کند و در واقع اربعین شناسنامه تشیع است.

 

 

حجت الاسلام ارزانی، اظهار کرد:  سنت اربعین و زیارت ابا عبدالله الحسین(ع) از همان اربعین اول شروع شد و آن چیزی که از تاریخ، مسلم و قطعی است، زیارت جابربن عبدالله انصاری به همراهی با عطیه کوفی که عطیه خودش صاحب تفسیر است و از شاگردان تفسیری ابن عباس است و شیعه بوده به کربلا است.

 

 

وی ادامه داد: جابربن عبدالله انصاری بر اساس حدیثی که از پیامبر(ص) شنیده بود خودش را از مدینه به کربلا رساند تا در اربعین اول در زیارت امام حسین(ع) در کربلا حاضر شود و بعد از آن هم ائمه(ع) بسیار بر آن تشویق و تأکید کرده بودند.



رییس اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: اهمیت زیارت اربعین به حدی است که امام حسن عسکری(ع) آن را جزء پنج علامت شیعه دانسته است.

 

 

وی با بیان این که در واقع چیزی که امروزه می بینیم به صورت یک نماد و شعار برای فرهنگ اهل بیت(ع) درآمده است ابراز داشت: این حرکت عظیمی که در عراق در روز اربعین اتفاق می افتد و شیعیان در طول مسیر ده ها کیلومتری راه پیمایی از بصره و جاهای دیگر تا کربلا می آیند نمودی از فرهنگ شیعه است که امروز دارد خود را نشان می دهد.



حجت الاسلام ارزانی در پایان ابراز کرد: زیارت اربعین زیارتی است که از سوی امامان معصوم(ع) پایه گذاری شده است و ائمه(ع) تأکید بسیار بر آن کرده اند و از این جهت زیارت اربعین امام حسین(ع) از ثواب فراوانی برخوردار است و کمتر زیارتی است که به اندازه زیارت اربعین امام حسین(ع) از ثواب و فضیلت برخوردار باشد، بنابراین اصل زیارت اربعین توسط امامان معصوم(ع) بنیانگذاری شد و آنها بر این زیارت سفارش زیادی کردند./939/ت302/ب4

ارسال نظرات