۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۲۳۵۵۰۲
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

حب‌الحسین درخشان‌ترین مهر کارنامه شیعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که حب‌الحسین(ع) درخشان‌ترین مهر کارنامه شیعه است، گفت: بزرگ‌ترین شاهد این مدعا این‌ است که حتی حضور گروه‌های تکفیری و تروریست در عراق نیز نتوانسته است شور و شوق مردم برای رسیدن به امام حسین(ع) را ذره‌ای کم کند.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جمع عزاداران اربعین حسینی در مرکز استان، گفت: بی‌شک حضور در صحنه عظیم اجتماع حسینی در کربلا، حضور در یکی از بزرگ‌ترین اجتماعات بزرگ بشری است.

 

وی حضور میلیونی امت اسلام در روز اربعین حسینی را مانور معنوی مسلمانان جهان برای اثبات وحدت و همدلی خود در برابر دشمنان اسلام ناب دانست.

 

حجت الاسلام علیزاده افزود: شور حسینی هموار کننده جاده سبز ظهور منجی وعده داده‌شده در ادیان الهی است و بر همگان محرز می‌شود که شور و شوق حسینی و ارادت عاشقانه حسینی و سربازان انقلاب سبز مهدوی سبب شکل‌گیری این همایش بین‌المللی شده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که حب‌الحسین(ع) درخشان‌ترین مهر کارنامه شیعه است، ادامه داد: بزرگ‌ترین شاهد این مدعا این‌ است که حتی حضور گروه‌های تکفیری و تروریست در عراق نیز نتوانسته است شور و شوق مردم برای رسیدن به امام حسین(ع) را ذره‌ای کم کند.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که در این همایش عظیم بین‌المللی پیر و جوان، زن و مرد، فقیر و غنی همه برای یک هدف مشترک کنار هم حاضرشده‌اند، گفت: در حقیقت مردم با حضور در این راهپیمایی ثابت می‌کنند از منتظران ظهور مهدی موعود(عج) هستند.

 

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود عزاداری برای امام حسین‌(ع) را موجب تقویت روح معنوی و ارزش‌های اسلامی در جامعه دانست و گفت: نهضت عاشورا نه به عنوان یک واقعه تاریخی محض بلکه به عنوان یک باور مذهبی برای تشیع، محور بسیاری از حرکت‌ها و خیزش‌های فکری سیاسی بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، وظیفه ما ایجاد فرصت و ظرفیت در جامعه برای انتقال پیام عاشورا و جلوگیری از بروز انحراف در آن است چرا که بدخواهان به دنبال فرصتی برای ضربه زدن به اسلام و درصدد ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که مجالس عزاداری سید و سالار شهیدان تنها برای اشک ریختن نیست، ادامه داد: بلکه حضور در عزای حسینی فرصتی برای درک اهداف قیام عاشورا است.

 

وی کاهش اثرگذاری عزاداری حسینی را یکی از توطئه های دشمنان اسلام ناب برشمرد و افزود: دشمنان با برنامه ریزی و صرف هزینه‌های زیاد، در پی انحراف این مجالس هستند و قصد دارند فرهنگ شهادت طلبی را سست کنند بنابراین باید هوشیار و مراقب باشیم.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به الگو و سرمشق بودن نهضت عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین(ع) برای جامعه امروز گفت: معمار عاشورا خداوند است و عاشورا یک الگو و سرمشق برای همه بشریت است و این ارزش و بهایی است که خدا به این نهضت داده است./950/پ202/ب1
 

ارسال نظرات