۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۲۳۵۵۱۱
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

حضور میلیونی در مراسم اربعین بزرگترین همایش اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران از راهپیمایی میلیونی امت اسلام در کربلا را بزرگترین همایش اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: این حضور میلیونی موجب حیرت ملت های جهان شده است.
امام جمعه نوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نوشهر، حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم اربعین حسینی در نوشهر به حضور گسترده امت مسلمان در کربلا اشاره کرد و گفت: این حضور خنثی کننده توطئه های شوم دشمنان اسلام است.

 

وی از راهپیمایی میلیونی امت اسلام در کربلا را بزرگترین همایش اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: این حضور میلیونی موجب حیرت ملت های جهان شده است.

 

امام جمعه نوشهر با بیان این که امروز نهضت حسینی به یک گفتمان جهانی تبدیل شده است، افزود: انقلاب اسلامی نیز در پرتو نور حسینی امروز در جهان عزت و عظمتی وصف ناپذیر دارد.

 

حجت الاسلام مشایخ بر ضرورت تلاش برای نهادینه کردن فرهنگ حسینی به جهانیان تأکید کرد و گفت: شناخت عمیق امام حسین(ع) زمینه ساز ظهور حضرت ولیعصر(عج) خواهد بود.

 

وی افزود: دشمن با هجمه‌های مدرن پیام محرم و عاشورا را هدف گرفته است چرا که نهضت عظیم حسینی و حادثه کربلا دارای ابعاد مختلفی است که هر بعد آن می‌تواند برای ما درس‌آموز، الهام بخش و عبرت آفرین باشد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضرت سیدالشهداء(ع) تلاقی عشق و عقل بود، گفت: اما اوج عقلانیت و تعالی عقلانیت محض، عشق است که امام حسین(ع) آن را به جامعه بشریت اثبات کرد، بنابراین کسانی که می‌خواهند محفلی برای امام حسین(ع) برگزار کنند باید بدانند که مسؤولیت سنگینی بر عهده دارند.

 

وی ادامه داد: حرکت امام حسین(ع) سبب ترویج فرهنگ ظلم‌ستیزی شد و امروز هر چه داریم به برکت سیدالشهداء(ع) و فرهنگ عاشورا است و هشت سال دفاع مقدس ما به برکت سیدالشهداء بود و اندیشه‌های بلند امام راحل که فرمودند هرچه داریم از محرم و عاشور است.

 

 حجت الاسلام مشایخ تصریح کرد: محرم و عاشورا آنقدر برکت برای جامعه ما داشته که قابل شمارش نیست و هویت شیعه به محرم است و محرم، غدیر و مهدویت اضلاع سه‌گانه هویت شیعه را تشکیل می‌دهند به همین دلیل در کانون توجه دشمن هستند.

 

مدیر حوزه علمیه نوشهر گفت: ما استمرار دین را برگرفته از نهضت عاشورا می‎دانیم، و پیامبر اکرم(ص)، دین اسلام را ترویج کرد و عاشورا به این دین بقایی جاودانه بخشید./950/پ202/ب1

ارسال نظرات