۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۲۳۵۵۱۴
همزمان با اربعین حسینی؛

آیین خطبه خوانی امام سجاد در آمل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با اربعین حسینی آیین خطبه خوانی امام سجاد(ع) در مسجد امام رضا(ع) آمل برگزار شد.
امام سجاد(ع) امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، آیین خطبه خوانی امام سجاد(ع) با سخنرانی امام جمعه دابو و دشت سر و با حضور نماینده مردم آمل در مجلس، فرماندار ویژه آمل و مردم در مسجد امام رضا(ع) آمل برگزار شد.

 

حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه در این آیین با بیان این که خداوند منان فرموده است کسانی که مرا قبول دارند باید پیامبر گرامی اسلام را اطاعت کنند، گفت: حرکت در این مسیر نورانی می تواند زندگی انسان را در خط تعالی و تکامل قرار دهد.

 

وی با اشاره به این که در امور اقتصادی باید اهتمام ارزنده ای وجود داشته باشد، افزود: جامعه امروز نیازمند اصلاح در امور اقتصادی است که باید تلاش گرانقدری در این راستا وجود داشته باشد.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که عده ای به دنبال ایجاد شبهاتی در جامعه هستند، تصریح کرد: اسلام آمریکایی که مطرح می شود برگرفته از افکار بنی امیه است که باید بصیرت و آگاهی گرانقدری در این مسیر وجود داشته باشد.

 

حجت الاسلام تقی زاده با تاکید بر این که افرادی که دم از اسلام آمریکایی می زنند بویی از دین مبین اسلام نبرده اند، ادامه داد: آن ها در مسیر افکار انحرافی حرکت کرده که مشاهده می شود بلاهای بسیاری بر سر مردم کشورهای منطقه در عراق و سوریه می آورند.

 

استاد حوزه علمیه آمل، افزود: دشمنان اسلام دینی را می خواهند که خواسته ها و اهداف آنان را در این عرصه برآورده کند که همگان باید هوشیاری و آگاهی ارزنده ای در برابر دسیسه های دشمنان داشته باشند.

 

وی با بیان این که گروه های تکفیری در مسیر انحراف گام برمی دارند، گفت: این گروه ها درصدد هستند که دین مبین اسلام را در جهان بد جلوه دهند.

 

حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به این که امروز برای تعالی و سعادت نیازمند بهره گیری از سیره امام حسین(ع) هستیم، بیان داشت: حرکت در مسیر نهضت حسینی می تواند زندگی انسان را در مسیر گرانقدری قرار دهد.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با تاکید بر این که حضور گسترده و نزدیک به بیست میلیونی مردم در سرزمین کربلا مشاهده می شود، افزود: مردم با پای پیاده در این سرزمین نورانی حضور پیدا کرده و به عزاداری می پردازند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به خطبه نورانی امام سجاد(ع)، گفت: خطبه امام سجاد(ع) نجات بخش قیام سراسر نورانیت امام حسین(ع) بوده است.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که امام سجاد(ع) با اهتمام و اقتداری ارزنده و به صورت رسا به بیان سخنان خود در آن مجلس پرداخته است، بیان داشت: این امام همام به نحوی شایسته در آن مجلس در راستای حمایت از دین جدش پیامبر گرامی اسلام و به خون خواهی عموی بزرگوارش امام حسن(ع) و پدر گرانقدرشان امام حسین(ع) خطبه های ارزنده قرائت کرده است.

 

حجت الاسلام تقی زاده با تاکید بر این که خطبه امام سجاد(ع) بنی امیه و یزید را رسوا کرده است، افزود: محبت اهل بیت(ع) در قلب های مومنان قرار دارد که امروز مشاهده می شود حدود بیست میلیون نفر در کربلای معلی حضور دارند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات