۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۳۵۵۲۰

4500 هیأت حسینی در آذربایجان‌شرقی فعالیت دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: 85 مؤسسه قرآنی، چهار هزار و 500 هیأت مذهبی، 131 خانه قرآنی شهری و 230 خانه قرآنی روستایی در استان وجود دارد.
حجت الاسلام حميد عظيمي، مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي

حجت‌الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار کرد: در استان آذربایجان شرقی 85 مؤسسه قرآنی، چهار هزار و 500 هیأت مذهبی، 131 خانه قرآنی شهری و 230 خانه قرآنی روستایی وجود دارد که همگی باید در راستای مهجوریت‌زدایی از چهره قرآن فعالیت کنند.

 


وی با تأکید بر این‌که تمامی محافل و مجالس حسینی باید در تربیت افراد متبحر و کارآزموده جهت قرائت و تفسیر قرآن کریم در مجالس، همت فراوانی داشته باشند تا از ورود اشخاص نالایق و سودجویی که بدون هیچ سررشته از مسائل قرآنی و فقط با انگیزه کسب درآمد و گمراهی افکار عمومی به جلسات ورود پیدا می‌کنند، جلوگیری و برخورد کرد.

 


حجت الاسلام عظیمی هدف اصلی گروه‌های تکفیری و تروریستی همچون داعش را ساختن چهره‌ای مشمئزکننده و زشت از اسلام دانست و گفت: این افراد جنایتکار جاهل هستند و حامیان آنان، آمریکا، صهیونیسم و انگلیس نیز درجهل مرکب به‌سر می‌برند؛ چراکه آنان نیز همچون قاتلان امام حسین(ع) به خاطر بهای ناچیز دنیا آخرت خود را نابود کرده‌اند.

 


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که گروه‌های افراطی همواره درصدد تفسیر به رأی از آیات قرآنی بوده‌اند تا جنایات خود را موجه جلوه دهند، افزود: اگر فهم دقیق از آیات قرآنی نداشته باشیم، به یقین مسیر انحرافی را پیش خواهیم گرفت؛ باید دانست که اهل بیت تنها مفسران حقیقی آیات قرآنی هستند.

 


وی با تأکید بر این‌که دیپلماسی سیاسی کشور نیز باید مواضع خود را به‌طور صریح و روشن در برابر مبارزه با گروه‌های تروریستی مشخص کند، خاطرنشان کرد: تجمع عظیم مسلمان در اربعین حسینی در کربلای معلی به‌عنوان بزرگترین تجمع جهان شیعه، محل بسیار مناسبی برای تبلیغ و نشان دادن اسلام ناب محمدی(ص) و رأفت و رحمت مسلمانی است.

 


حجت الاسلام عظیمی با تأکید بر این‌که اجتماع عظیم و میلیونی شیعیان جهان در اربعین حسینی پیام صریح و روشنی به گروهک‌های جنایتکار و تروریستی داعش و مورد حمایت غرب در منطقه دارد، افزود: زیارات عاشورا، اربعین، وارث و جامعه کبیره به‌نوعی موضع‌گیری در مقابل دشمنان اسلام و تشیع است.

 


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان افزود: انسان با قرائت و تدبر در مفاهیم عمیق این زیارات می‌تواند تشخیص دهد که اعمال و رفتارش در کدام موضع قرار دارد، یزیدی است یا حسینی؛ از این رو این موضع‌گیری از کربلا تا امروز جاری بوده و انسان با رفتارش خود را به یک سو حق یا باطل می‌کشاند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات