۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۲۳۵۵۲۴

نمایشگاه عکس اربعین در تبریز گشایش یافت

خبرگزاری رسا ـ همزمان با اربعین حسینی نمایشگاه عکسی با عنوان «چهل‌ترین» شکوه زائران پیاده حضرت سیدالشهدا(ع) را به تصویر کشیده است.
نمايشگاه عکس

علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: محرم و عزاداری اقشار مختلف مردم برای امام حسین(ع)، صحنه‌های بی‌بدیلی از عشق و علاقه و ارادت خالص مردم به امامشان است که می‌تواند بیانگر زیباترین معانی باشد و زمانی که این آئین‌های سوگواری درمحل حرم مطهر آن امام همام برگزار شود سوژه‌های ناب‌تری برای خلق اثر از سوی عکاسان فراهم می‌آورد.

 


وی افزود: ارزش‌ها و باورهای دینی تأثیر بسیار شگرفی بر گسترش هنر داشته‌اند و در این میان هنر عکاسی با توجه به شاخصه‌های منحصر بفرد خود هنرمندان متعهد را از عمق وجود تحت تأثیر قرار داده و و در حیطه فرهنگ دینی و ارزشی آثار فاخری را پدید آورده است.

 


مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از گشایش نمایشگاه عکس «چهل‌ترین» همزمان با اربعین حسینی خبر داد و اظهار کرد: نمایشگاه عکس «چهل‌ترین» همزمان با اربعین حسینی جهت نمایش یکصد اثر از پانزده عکاس برجسته‌ کشوری از مراسم اربعین در کربلا، در تبریز برپا شده است.

 


وی با بیان این‌که در این نمایشگاه 100 اثر از پانزده عکاس برجسته‌ کشوری از مراسم اربعین درکربلا به نمایش گذاشه شده است، افزود: نمایشگاه عکس «چهل‌ترین» تا 30 آذر از ساعت 10 صبح لغایت 19 در نگارخانه‌های میرعلی تبریزی و یاسمی خانه فرهنگ تبریز جهت بازدید علاقه‌مندان دایر خواهد بود.

 


صفی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری آئین اختتامیه مسابقه «عکس محرم» در تبریز و معرفی نفرات برتر این مسابقه خبر داد و اظهار داشت: مراسم اختتامیه مسابقه «عکس محرم» بیست و پنجم آذر سال‌جاری ساعت 16 در مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز واقع در اول سربالایی ولی‌عصر (عج) برگزار می‌شود.

 


مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: این مسابقه هنری که با استقبال قابل توجه عکاسان سراسر کشور همراه بود، در دو بخش حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای برگزار شد و شرکت‌کنندگان در بخش غیرحرفه‌ای آثاری را با دوربین‌های عکاسی خانگی و تلفن همراه به دبیرخانه ارسال کردند.

 


وی با بیان این‌که نمایشگاه آثار منتخب این مسابقه از 25 آذر تا سوم دی در مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز برپا خواهد شد، گفت: مسابقه‌ استانی عکس محرم با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، انجمن هنر عکاسی استان و انجمن سینمای جوان دفتر تبریز برگزار شده است./935/ت302/ب4

ارسال نظرات