۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۲۳۵۵۳۱
نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا:

اربعین حسینی فرصتی برای ترویج گفتمان عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ولایی گفت: اربعین حسینی فرصتی برای زنده نگه داشتن حقیقت عاشورا و تکثیر گفتمان حضرت سیدالشهدا(ع) است.
شور حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام ابوالفضل عباسی ولایی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در جمع بسیجیان عزادار اربعین حسینی در تبریز اظهار داشت: حضور میلیون‌ها عاشق و سوگوار حسینی در کربلای معلی به نوعی نمایش عزت و اقتدار امت اسلام و تشیع در برابر کفار است.

 


وی با اشاره به اهمیت زیارت مضجع شریف امام حسین(ع) در اربعین گفت: مرحوم میرزا جواد آقا ملکی تبریزی که خود بارها با پای پیاده از عتبه علویه، رهسپار عتبه حسینی شده است، درباره اربعین حسینی چنین می گوید؛ «به هر روی بر مراقبه کننده لازم است که بیستم صفر (اربعین) را برای خود روز حزن و ماتم قرار داده، بکوشد که امام را زیارت کند، هر چند تنها یک بار در تمام عمرش باشد.»

 


حجت الاسلام ولایی افزود: اربعین حسینی فرصتی است برای زنده نگه داشتن حقیقت عاشورا و ترویج گفتمان حضرت سیدالشهدا(ع) است؛ این نگاه به اربعین شهادت امام حسین(ع) است که به بیستم ماه صفر اصالت می دهد و اربعین را در راستای روشنگری های حضرت زینب(س) در مجلس یزید و افشاگری های امام سجاد(ع) قرار می دهد.

 


نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا با بیان این‌که بزرگداشت اربعین حسینی همان عمل زینبی است، تصریح کرد: زمانی که اربعین این چنین پرشور، گرامی داشته می شود، نهضت عاشورا نیز امتداد خواهد داشت و در سایه آن، اسلام زنده است؛ همان طور که امام خمینی(ره) فرمودند؛ همین محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

 


وی با اشاره به اهمیت چنین آیین‌هایی که موجب تبیین شخصیت حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) می‌شود، گفت: با بررسی عملکرد حضرت زینب(س) می‌توان به جایگاه شخصیتی آن بزرگوار در میان اهل بیت پی برد، جایگاهی که حضرت سجاد(ع) در کوفه پس از واقعه عاشورا آن حضرت را عالمه غیر معلمه خواند.

 


حجت الاسلام ولایی با بیان این‌که حضرت زینب(س) با حفظ جان امام زین‌العابدین(ع) به عنوان وصی امام حسین(ع) نقش بسزایی در تاریخ اسلام ایفا کرد، ادامه داد: آن حضرت در اسارت خود کوچه به کوچه با بازگویی وقایع عاشورا نشان داد که در کربلا چه اتفاقی افتاده است.

 


نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا با اشاره به جهالت مردم کوفه و مقایسه آن با رفتار داعشی‌ها اظهار کرد: مردم کوفه سرهای بریده شهدای کربلا را بر روی نیزه‌ها کرده و در شهرها به نمایش گذاشتند همچنان که امروز داعش جنایات خود را در رسانه‌ها منتشر می‌کند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات