۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۲۳۵۵۵۸
آیت الله حسینی بوشهری:

آشتی با کسانی که دست نیاز به سوی دشمنان دراز کردند اشتباه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان این که 36 سال است که ملت ایران در مقابل ظلم غرب ایستادگی می کند، گفت: در طول این سالها گاهی برخی دست نیاز به سوی دشمنان انقلاب و اسلام دراز کردند و می گفتند باید علیه عاشورا راهپیمایی کرد، اگر آنها بر همان گفته های خود پایبند هستنند، نمی توان دم از آشتی با آنان زد.
آيت الله حسيني بوشهري  آيت‌الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور، عصر امروز در مراسم سوگواری اربعین امام حسین(ع) در مسجد مقدس جمکران به تبیین مسأله لوازم و آثار محبت اهل بیت(ع) پرداخت.

 

گناه خط قرمز اهل بیت است

وی با اشاره به روایتی از حضرت زهرا(س) در باره لوازم محبت به اهل بیت(ع)، گفت: ایشان فرمودند اگر کسی بر اساس بایدها و نبایدهای ائمه(ع) عمل کند، از شیعیان ایشان است؛ بنابراین اگر کسی ادعای محبت اهل بیت(ع) دارد، باید در اعمال و رفتار خود ثابت کند، براین اساس ادعای زبانی بی فایده است.

 

 

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این که گناه خط قرمز ائمه طاهرین(ع) است، افزود: انسان ها باید توجه داشته باشند که ائمه طاهرین(ع)، به ویژه امام زمان(عج) بر اعمال آن ها نظارت دارند؛ بنابراین دوستدار اهل بیت(ع) باید از گناه دوری کند.

 

دشمنان برای انحراف جوانان کمین کرده اند

وی به کمین دشمنان اسلام برای جوانان اشاره کرد و اظهار داشت: دشمنان اسلام و انقلاب برای خارج کردن نسل جوان جامعه از راه درست، نقشه کشیده و برنامه ریزی کرده اند، با عمل به دستورات اهل بیت(ع) باید نقشه های دشمنان را خنثی کرد.

 

 

امام جمعه قم تولی و تبری را از دیگر لازمه های عشق به اهل بیت(ع) دانست و ادامه داد: دوست داشتن دوستان اهل بیت(ع) و دشمن داشتن دشمنان ایشان، لازمه محبت به اهل بیت(ع) است، امام صادق(ع) فرمودند که دوستدار واقعی ما کسی است که دوستان ما را دوست دارد.

 

 

وی با بیان این که دشمنان اهل بیت(ع) در جهان بسیار هستند، ابراز داشت: دوستی با اهل بیت(ع) و دشمنان ایشان، امری ناممکن است، براین اساس شخصی که این چنین باشد، از شیعیان ائمه طاهرین(ع) نخواهد بود.

 

 

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به لازمه دیگر در محبت اهل بیت(ع)، بیان داشت: تحمل مشکلات لازمه عشق ورزی به ائمه(ع) است، کدام یک از اهل بیت(ع) در دوران زندگی خود دچار مشکل و مصیبت نبودند، همانگونه که ائمه طاهرین(ع) در راه خدا مشکلات را تحمل می کردند، شیعیان آنها باید سختی های زندگی را متحمل شوند و از تجمل گرایی بپرهیزند.

 

ایستادگی ملت ایران در مقابل ظلم های غرب

وی اظهار محبت به اهل بیت(ع) را افتخار بزرگ ملت ایران دانست و عنوان داشت: 36 سال از انقلاب اسلامی ایران گذشته است، دشمنان اسلام به وسیله جنگ تحمیلی و تحریم های گوناگون، حتی یک روز اجازه رفاه و آسایش را به ملت ایران ندادند، اما این ملت ارادتمند به اهل بیت(ع) مانند کوه استوار در مقابل ظلم های کشورهای غربی ایستاده است.

 

 

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که نباید راه را گم کرد، یادآور شد: گاهی در جامعه دیده می شود که برخی دست نیاز به سوی دشمنان انقلاب و اسلام دراز می کنند، این افراد در اظهارات خود بیان می کردند که باید علیه عاشورا راهپیمایی کرد، اگر آنها بر همان گفته های خود پایبند هستنند، نمی توان دم از آشتی با آنان زد.

 

محبت به اهل بیت سبب آمرزش گناهان و بهشتی شدن می شود

وی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به آثار محبت اهل بیت(ع)، خاطرنشان کرد: نخستین اثر دوستی با ائمه طاهرین(ع)، دوستی آن بزرگواران با انسان است، این محبت در روزی که دست انسان از همه جا کوتاه است، به فریاد او می رسد.

 

 

امام جمعه قم در پایان سخنانش، آمرزش گناهان و بهشتی شدن را از دیگر آثار محبت به اهل بیت(ع) دانست و گفت: در روایات آمده است که محبت ائمه طاهرین(ع) گناهان انسان را از بین می برد و سبب همنشینی با ایشان در بهشت می شود./1323/ 202/ع


ارسال نظرات