۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۲۳۵۵۷۹
مدیر حوزه علمیه امام صادق دماوند:

تبلیغ چهره به چهره مکمل تبلیغ اینترنتی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) دماوند با اشاره به اینکه تبلیغ چهره به چهره مکمل تبلیغ اینترنتی است، خاطرنشان کرد: در صورتی که حضور طلاب در فضای اینترنت، سبب پیشرفت روز افزون علمی آن­ها، مخاطب­شناسی بهتر و جذب دیگر افراد شود، نشانه­ای بر عدم اعتیاد به فضای اینترنت است.
تبليغ اينترنتي

حجت­الاسلام رضا حاج­آقایی، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) دماوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره تبلیغ اینترنتی اظهار داشت: اینترنت ابزاری است که می­تواند در راستای اهداف والای دینی به کار گرفته شود و به صورت کلی، اینترنت ابزار بدی نیست.

 

عدم محدودیت در تبلیغ اینترنتی به شرط قرارگیری در راستای اهداف اسلام

این کارشناس دینی با اشاره به حدود فعالیت­های تبلیغ اینترنتی طلاب گفت: در صورتی که تبلیغ اینترنتی، طلاب را در راستای اهداف اسلام یاری کرده و نزدیک­تر کند، محدودیتی نیست، اما هنگامی که این فعالیت­ها بر خلاف اهداف عالیه اسلام قرار بگیرد، محدودیتی برای ادامه این فعالیت­ها به حساب می­آید.

 

وی خطاب به طلاب درباره رعایت نکاتی در هنگام استفاده از اینترنت ابراز داشت: با توجه به اینکه فضای مخاطبین طلاب در تبلیغ اینترنتی وسیع­تر می­شود و طرف مقابل آنها از ادیان، افکار و اقشار مختلف هستند، روحانیان ابتدا باید مخاطب­شناس باشند و یکی از مؤلفه­های مهم فعالیت­های اینترنتی، شناخت مخاطب و فضاهایی است که افراد قصد مراجعه به آن را دارند.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) دماوند با اشاره به اهمیت تبلیغ چهره به چهره در کنار تبلیغ اینترنتی خاطرنشان کرد: افرادی که جهت کسب معارف دینی در فضای اینترنت حضور دارند، برای تکمیل یافته­ها و اطلاعات خود در این زمینه، به مراجعه به صورت چهره به چهره با طلاب روی می­آورند و اینترنت را برای کسب اطلاعات کامل، کافی نمی­دانند و در واقع تبلیغ چهره به چهره، مکمل تبلیغ اینترنتی است.

 

نبود ثمره در پیشرفت علمی نشانه اعتیاد به اینترنت 

حجت­الاسلام حاج­آقایی درباره اعتیاد به اینترنت بر اثر پرداختن به تبلیغ اینترنتی گفت: با توجه به اینکه ورود به هر محیطی از جمله اینترنت و حضور مداوم در آن، اثرات منفی را در پی دارد و تبلیغ اینترنتی نیز ممکن است اعتیادآور باشد؛ در صورتی که طلاب و مبلغان بدون اینکه مخاطب­شناس و زمان­شناس باشند و تبلیغ اینترنتی آنها، ثمره­ای در پیشرفت علمی­شان نداشته باشد، این نشانه­ای برای اعتیاد به اینترنت خواهد بود.

 

این کارشناس دینی افزود: اگر حضور طلاب در فضای اینترنت سبب پیشرفت روز افزون آنها شود و مخاطب خود را بهتر شناخته و افراد بیشتری را جذب می­کنند و روز به روز بر سطح علمی آن­ها افزوده می­شود، نشانه­ای برای عدم اعتیاد آن­ها بر فضای اینترنت است./822/ت302/ب6

ارسال نظرات