۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۲۳۵۶۱۹
مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان:

وقف بهترین وسیله برای حل مشکلات اقتصادی جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان از سنت حسنه وقف به عنوان بهترین وسیله برای حل مشکلات اقتصادی جامعه یاد کرد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام ولی عادلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته وقف، این سنت حسنه را یک احسان ماندگار دانست و افزود: هفته وقف فرصت مغتنمی برای پاسداشت این صدقه جاری است.

 

وی با بیان این که با سنت حسنه وقف می تواند بسیاری از مشکلات فرهنگی و اقتصادی را جامعه را حل کرد، افزود: هفته وقف فرصت مناسبی برای قدردانی از واقفان در پاسداشت این سنت حسنه در جامعه است.

 

حجت الاسلام عادلی تشویق مردم به ترویج فرهنگ وقف را حائز اهمیت خواند و اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان برنامه‌های فرهنگی مختلفی به منظور ترویج فرهنگ وقف در این هفته برنامه‌ریزی کرده است.

برگزاری همایش وقف و رسانه در گیلان

وی با اشاره به برنامه های سازمان در راستای ترویج فرهنگ وقف و معرفی خادمان و خیرین این عرصه گفت: همایش وقف و رسانه همزمان با هفته وقف در گیلان با حضور اصحاب فرهنگ و هنر برگزار می شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان هدف از برگزاری این همایش را ایجاد زمینه های لازم در رسانه ها جهت گسترش فرهنگ وقف عنوان کرد و افزود: همزمان با هفته وقف در استان پروژه های عمرانی سازمان اوقاف افتتاح می شوند.

 

حجت الاسلام عادلی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 65 درصدی رواق شبستان جنوبی حرم مطهر خواهر امام رضا (ع) اظهار کرد: توسعه فرهنگی و فضای جانبی شبستان حرم مذکور در حال انجام است.

 

تکمیل شبستان خواهر امام رضا (ع) رشت نیازمند یک میلیارد تومان اعتبار است

وی با تاکید بر این که تکمیل شبستان خواهر امام رضا(ع) در رشت نیازمند یک میلیارد تومان اعتبار است گفت: 500 میلیون تومان این مبلغ از محل نذورات و خیرات و 500 میلیون تومان دیگر را استاندار گیلان وعده پرداخت داده اند.

 

حجت الاسلام عادلی از ایجاد کا ر گروه برای برای ساماندهی به بافت های فرسوده اطراف بقعه خواهر امام رشت خبرداد و افزود: مدیریت حرم مطهر خواهر امام رضا(ع) در رشت تجمیع می‌شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان افزود: پروژه نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر خواهر امام رضا(ع) به صورت ملی کد دار می شود./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات