۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۳۵۶۴۲
امام جمعه بابلسر:

تبلیغ و احیاء سنت وقف رسالت مهم مبلغان دینی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابلسر با بیان این که روحانیت با زبان تبلیغ، تبیین و رسای خود می توانند به راحتی احکام مترقی دینی را برای عموم جامعه بیان کنند، افزود: ترویج وقف نیز به معنای کمک به دین، قرآن و حوزه های علمیه است.
امام جمعه بابلسر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، حجت‌الاسلام علی‌اکبر طلابیان، امام جمعه بابلسر امروز در همایش مبلغان این شهرستان با اشاره به این که نقش روحانیت در حفظ و پاسداری از دین بسیار مهم است، افزود: مردم به روحانیت اعماد دارند و ما باید این اعتماد را حفظ کنیم.

 

حجت الاسلام طلابیان با بیان این که روحانیت با زبان تبلیغ، تبیین و رسای خود می توانند به راحتی احکام مترقی دینی را برای عموم جامعه بیان کنند، افزود: ترویج وقف نیز به معنای کمک به دین، قرآن و حوزه های علمیه است.

 

وی، مبلغان دینی و روحانیت را مخاطب اصلی شعار سال مقام معظم رهبری دانست و بیان داشت: فرهنگ ما فرهنگ اسلامی و دینی است.

 

امام جمعه بابلسر با بیان این که احکام اسلامی باید به مردم گفته شود، بیان داشت: حلال و حرام و امر به معروف و نهی از منکر از مسائل روز کشور است که باید از سوی مبلغان بازگو شود.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز مهم ترین رسالت روحانیت تبلیغ دین است، ادامه داد: این قشر تأثیرگذار جامعه اسلامی باید احکام خدا و معارف دینی را به مردم بازگو کنند و موجب هدایت آنها شوند و تحقق این مهم به شکل مطلوب نیازمند مطالعه، آموزش و به روز کردن اطلاعات است.

 

امام جمعه بابلسر با بیان این‌که امروز در زمان حساسی قرار داریم و باید برای تبلیغ دین از نیروهای متخصص و کارآمدی استفاده کنیم تا بتوانیم معارف الهی را به جهانیان برسانیم، گفت: با توجه به تبلیغات گسترده دشمنان اسلام در جهت ترویج نحله های نوظهور باید همه شبهات در مسائل مختلف شناسایی و به خوبی پاسخ داده شود.

 

حجت الاسلام طلابیان با اشاره به این‌که شریعت محمدی دین عقل، منطق و استدلال است، ادامه داد: بنابراین مبلغان باید با عقلانیت کامل در مقابل فرقه‌های ضاله و نحله های انحرافی ایستادگی کرده تا اسلام ناب محمدی را به مردم و جهانیان عرضه کنند و تحقق این مهم مستلزم بصیرت، افزایش بینش سیاسی و دینی، به روز کردن اطلاعات و اشراف داشتن به احادیث، روایات و آیات قرآن کریم است.

 

وی با بیان این که روحانیت در خط مقدم تبلیغ دین و معارف اهل بیت(ع) قرار دارد، گفت: کارنامه روحانیت آگاه و بصیر در عرصه تبلیغ دین کاملاً روشن است.

 

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی زمینه برای ترویج مبانی دینی در سطح جامعه به خوبی فراهم است، خاطرنشان کرد: باید از فرصت به وجود آمده در جهت نهادینه‌کردن فرهنگ ناب اسلامی استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام طلابیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که وقف از جایگاه بلند و رفیعی برخوردار است، گفت: مساجد، حوزه‌های علمیه مدیون وقف هستند که خیران و افراد خیراندیش با وقف زمین خود، مکانی را برای ساخت مسجد و حسینیه مهیا کردند.

 

امام جمعه بابلسر با بیان این که مبلغان مردم را به وقف‌های جدید متناسب با نیازهای روز جامعه تشویق کنند، اظهار داشت: مبلغان برای ایجاد وقف‌های جدید به خصوص برای حوزه‌های علمیه تلاش کنند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات