۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۳۵۶۵۲

استقبال فعالان قرآنی از مسابقات اوقاف آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: سی‌وهفتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم نسبت به سال‌های قبل از لحاظ کمیت و کیفیت بسیار ارتقا یافته است.
برگزاري سي و هفتمين دوره مسابقات قرآني در تبريز

حجت‌الاسلام احمد نیکنام، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: سی‌وهفتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در بخش برادران 21 آذر با حضور بیش از 280 نفر در دو مقطع بزرگسال و شکوفه، به کار خود پایان داد.

 


وی با اشاره به استقبال چشم‌گیر شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات خاطرنشان کرد: امسال طی تفاهم‌نامه‌ای که اداره کل اوقاف و آموزش و پرورش استان با یکدیگر منعقد کردند، آمار شرکت‌کنندگان در مرحله شهرستانی به 102 هزار نفر رسید که در نهایت برگزیدگان به مرحله استانی راه یافتند.

 


حجت الاسلام نیکنام افزود: در مرحله استانی نیز مسابقات بین 280 شرکت‌کننده برادر به مدت سه روز در دو مقطع بزرگسال و شکوفه برگزار شد که رده سنی شکوفه‌ها زیر 16 سال و بزرگسال را بالای 16 تشکیل دادند و مسابقات خواهران نیز با حضور 270 شرکت کننده در روزهای 26، 27، 28 آذر برگزار خواهد شد.

 


معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی رشته‌های مورد مسابقه را قرائت، ترتیل، حفظ، حفظ 5 جزء، 10 جزء و بالاتر، تواشیح، اذان، ابتهال، فرازخوانی، دعاخوانی و قرائت ازحفظ عنوان کرد و گفت: در این دوره از مسابقات با بهره‌گیری از داوران مطرح بین‌المللی سعی شد تا کیفیت و سطح مسابقات نیز افزایش یابد.  

 


وی با بیان این‌که استان آذربایجان شرقی در سال‌های گذشته در مسابقات قرآن حائز رتبه‌های برتر کشوری و جزء استان‌های دارنده رتبه الف بوده است، تصریح کرد: همکاری و تعامل سازنده تمام نهادها و به ویژه صدا و سیما و رسانه‌ها جهت پوشش سراسری مسابقات موجب برگزاری پرشور مسابقات هر سال نسبت به گذشته خواهد بود.   

 


حجت‌الاسلام نیکنام یادآور شد: به اذعان مسؤولان، داوران و شرکت کنندگان، این دوره از مسابقات نسبت به سال‌های قبل از لحاظ کمیت و کیفیت از درجه بسیار مطلوبی برخوردار بود که توانستیم رشته‌هایی نظیر دعاخوانی، فرازخوانی، قرائت از حفظ و... را نیز به رشته‌های مورد مسابقه اضافه کنیم.

 


گفتنی است، سی و هفتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم اوقاف در بخش برادران با حضور 280 نفر از 19 آذر در تبریز آغاز و 21 آذر به کار خود پایان داد و مسابقات خواهران نیز با حضور 270 شرکت کننده یق روزهای 26، 27، 28 آذر در تبریز برگزار خواهد شد./935/ت302/ب4

ارسال نظرات