۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۲۳۵۶۵۳

بیانات حضرت زینب جریان حق و باطل را در طول تاریخ مشخص کرد

خبرگزاری رسا ـ معاون تحقیق و پژوهش جامعه‏الزهرا با اشاره به نقش تبلیغی حضرت زینب(س) در جریان کربلا گفت: خطبه‌های حضرت زینب(س) موجب تعمیق بصیرت و معرفت بخشی به جامعه است. ایشان رسالت داشتند در کنار امام سجاد(ع) از دستاوردهای قیام عاشورا محافظت کنند و به بهترین وجه توانستند این رسالت و تبلیغ را انجام دهند.
حضرت زينب

زهرا تاجیک، معاون تحقیق و پژوهش جامعه‏الزهرا در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به نقش تبلیغی حضرت زینب(س) در جریان کربلا اظهار داشت: حضرت زینب(س) حقایق را برای جامعه زمان خودشان و دوره‌های بعد روشن کردند به‌گونه‌ای که هنوز آن خطبه‌ها و روشنگری‌ها است که جریان حق و باطل را مشخص می‌کند و مردم را از گمراهی نجات می‌دهد.

 

وی بیانات حضرت زینب(س) را موجب بصیرت و تعمیق بخشی به جامعه دانست و تأکید کرد: حضرت زینب(س) رسالت داشتند در کنار امام سجاد(ع) از دستاوردهای قیام عاشورا محافظت کنند که به بهترین وجه توانستند این رسالت و تبلیغ را انجام دهند.

 

عضو انجمن تعلیم و تربیت حوزه علمیه قم، اربعین را نمایش قدرت و عشق شیعیان به اهل بیت(ع) خواند و بیان داشت: تجمع بسیار عظیم اربعین با لبیک گفتن به امام حسین(ع) از آزادیخواهی و آزادمنشی در سراسر دنیا حمایت می‌کنند.

 

وی اربعین امسال را اتحاد ملیت‌ها عنوان کرد و گفت: اگر چه در میان مسلمانان، مرزهای جغرافیایی وجود دارد اما این مانع از وحدت نیست و در بسیاری از مسائل عقیدتی و اسلامی با هم اشتراک دارند که  تعامل آنها را در این گونه تجمع‌ها می‌توانیم مشاهده کنیم.

 

این کارشناس دینی، تجمع اربعین را مانور علیه گروه‌های تکفیری خواند و تصریح کرد: این گرو‌ه‌ها در گذشته نیز وجود داشته‌اند و با افراط و تفریط جنایت‌های بسیاری انجام داده‌اند چنان که امروزه نیز با حمایت غرب تحت عنوان داعش و... علیه مسلمانان جنایت می‌کنند.

 

تاجیک در پایان افزود: این عزاداری‌ها و تجمع‌ها برای شیعه بسیار با ارزش است از‌این‌رو مناسب و پسندیده است که در همه شؤون زندگی بر حفظ ارزش‌ها اصرار داشته باشند و این وحدت و انسجام را در عرصه‌های دیگر نیز داشته باشیم./908/302/ع

ارسال نظرات