۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۲۳۵۶۵۸
نماینده مردم ارومیه در مجلس:

ارتقای کیفی تولید داخل لازمه حضور در بازارهای جهانی است

خبرگزاری رسا ـ قاضی‌پور با انتقاد از انحصار خودرو از سوی دو شرکت در کشور گفت: وقتی مدیران ایران‌خودرو و سایپا خودروی خارجی سوار می‌شوند، باید فاتحه تولید ملی را خواند.
نادر قاضي پور، نماينده مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی امروز در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز با تأکید بر این‌که ارتقای کیفی تولید داخل لازمه حضور در بازارهای جهانی است، اظهار داشت: اگر تولید داخل کیفیت لازم را نداشته باشد، توان رقابت با رقبای خارجی را نخواهد داشت.

 


وی با اشاره به نقش مهم دانشجویان در اصلاح ساختار‌های اقتصادی و صنعتی کشور خاطرنشان کرد: از الان خودتان را مسؤول کشور بدانید و برای سرنوشت کشور احساس مسؤولیت کنید تا خدمتگزار ملت باشید. لیاقت ملت ایران بیش از این‌هاست که باید مسؤولان در جهت ارتقای وضع معیشتی مردم تلاش کنند.

 


نماینده مردم ارومیه در مجلس در خصوص مفاسد اقتصادی به تشریح بخش‌هایی از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت و اعلام کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، مفاسد اداری منجر به مفاسد اقتصادی می شود، باید رانت خواری و مفاسد اقتصادی را در کشور ریشه کن سازیم.

 


وی با انتقاد از انحصار خودرو از سوی دو شرکت در کشور گفت: وقتی مدیران ایران‌خودرو و سایپا خودروی خارجی سوار می‌شوند، باید فاتحه تولید ملی را خواند، از سوی دیگر باید جلوی واردات خودروهای خارجی و چینی را به کشور بگیریم، نباید اجازه ورود خودروهای بی کیفیت چینی را به کشور بدهیم.

 


قاضی‌پور با بیان این‌که حق ملت است که بهترین خودرو را سوار شوند، تصریح کرد: چرا زمانی که خود چینی ها خودروهای لوکسی چون بنز سوار می شوند، ملت ایران باید سوار خودروهای بی ارزش و بی کیفیت چینی شود، نباید برای خودروی ملت ایران، آمریکا، انگلیس و ژاپن و چین تصمیم بگیرد.

 


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که ایران خودرو و سایپا متعلق به 75 میلیون ملت است، تصریح کرد: ملت ایران لیاقت آن را دارد که خودروی تولید ملی را با بهترین کیفیت سوار شود.

 


همچنین محمدرضا بهشتی، معاون مستعفی استاندار اردبیل عضو هیأت علمی گروه اقتصاد دانشگاه تبریز نیز در سخنانی تولیدات خودرو داخلی را غیرقابل رقابت با محصولات بازار جهانی دانست و به انتقاد از سیاست گذاری های اعمال شده در این صنعت پرداخت و گفت: سیاست های خوبی در این زمینه برنامه ریزی و اجرا نشده است.

 


فیروز فلاحی، دیگر استاد اقتصاد دانشگاه نیز در سخنانی با تأکید بر اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور، رقابتی شدن بازار را موجب افزایش کیفیت و متعادل شدن قیمت دانست و گفت: رفاه عمومی نتیجه بعدی رقابتی شدن بازار محصولاتی چون خودرو است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات