۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۲۳۵۷۳۳
عضو جامعه مدرسین:

امام حسین محور وحدت امت اسلام است/ حماسه اربعین سرمایه عظیمی برای مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اهل‌بیت(ع) به ویژه سیدالشهدا(ع) بر خلاف آنچه استکبار جهانی به وسیله عده‌ای متعصب و نادان که گرایش به شیعه و اهل‌بیت(ع) را وسیله و ابزاری برای تفرقه میان امت اسلامی قرار داده‌اند محور وحدت هستند.
حجت الاسلام و المسلمين محمود عبداللهي 1/ حجت الاسلام و المسلمين محمود عبداللهي  عضو جامعه مدرسين حجت الاسلام والمسلمين محمود عبداللهي عضو و نايب رييس جامعه مدرسين حوزه علميه قم

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به بررسی پیام‌های حضور میلیونی زائران حسینی در کربلا پرداخت و آن را سرمایه عظیمی برای تشیع و اسلام دانست.

 

وی گفت: هر چند امروز مادی‌گرایی و انحرافات مختلف از سوی رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای استکبار تبلیغ می‌شود، ولی مردم با این حضور خود نشان دادند که در این دنیا مادی نیز پیرو اهل‌بیت(ع) هستند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: فرهنگ اهل‌بیت(ع) برای ما سرمایه عظیمی است؛ چرا که مردم نشان دادند با وجود سختی‌های مختلف حاضر هستند برای دفاع از مکتب اهل‌بیت(ع) نیز جان خود را بدهند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی عزت آفرینی و «هیهات من الذله» را از پیام‌های عاشورا و کربلا خواند و عنوان کرد: با داشتن چنین سرمایه‌ای باید عزتمندی و اقتدار خود را حفظ کرده و در برابر قدرت‌ها و استکبار جهانی انفعال پذیری نداشته باشیم.

 

وی تأکید کرد: اهل‌بیت(ع) به ویژه سیدالشهدا(ع) بر خلاف آنچه استکبار جهانی به وسیله عده‌ای متعصب و نادان که گرایش به شیعه و اهل‌بیت(ع) را وسیله و ابزاری برای تفرقه میان امت اسلامی قرار داده‌اند محور وحدت هستند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: متأسفانه برخی نیز سرمایه‌های داخلی را از بین می‌برند تا نشان دهند که اسلام و تشیع دین و مذهب خشونت است؛ در حالی که امام حسین(ع) متعلق به همه مسلمانان و جهانیان هستند.

 

وی ادامه داد: حضرت سیدالشهدا(ع) برای حاکم کردن معیارها و ارزش‌های الهی مبارزه کرده و شهید شدند؛ از این‌رو امروز محور وحدت شده و همه افراد با هر دین، مذهب و آیینی به ایشان علاقه دارند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی گفت: عزاداران تنها شیعیان و اهل تسنن نیستند، حتی مسیحیان، بودائیان و افراد بی دین نیز در این مراسم‌ها شرکت می‌کنند که این نشان می‌دهد حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مورد علاقه همه افراد هستند.

 

وی یادآور شد: واقعه کربلا نشان می‌دهد همان‌گونه که ارزش‌های الهی باقی هستند، فدا شوندگان این راه نیز تا قیامت باقی خواهند ماند و روز به روز موج علاقه مردم نسبت به آنها بیشتر می‌شود.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که پرونده کربلا نباید با پایان یافتن ماه محرم و صفر بسته شود، بیان داشت: کربلا منشأ وحدت، نورانیت و معنویت است که باید این را به همه جهانیان نشان دهیم.

 

وی ادامه داد: مردم در راهپیمایی اربعین نشان دادند تنها در شعار طرفدار اهل‌بیت(ع) نبوده و در عمل نیز با تحمل سختی‌ها عشق و علاقه خود را به معصومان(ع) نشان می‌دهند؛ نشان دادن در اخلاق، رفتار، روابط اجتماعی، سیاسی و داخلی نیز باید از اهل‌بیت(ع) الگو بگیریم./993/ت302/ج

ارسال نظرات