۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۲۳۵۷۷۸
رییس سازمان حج و زیارت کشور خبر داد؛

بازگشت ۸۰۰ هزار زائر اربعین به ایران

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان حج و زیارت کشورمان از بازگشت ۸۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از کربلای معلی به ایران اسلامی خبر داد و وضعیت مرزها را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: از این تعداد ۱۰۰ هزار هوایی و ۷۰۰ هزار زمینی وارد کشور شده‌اند.
سعيد اوحدي، رييس سازمان حج وزيارت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری، سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت کشور از بازگشت 800 هزار زائر اربعین حسینی از کربلای معلی به ایران اسلامی خبر داد و گفت: از این تعداد 100 هزار زائر به صورت هوایی و 700 هزار زائر به صورت زمینی وارد کشور شده‌اند.

 

وی که به صورت آنلاین مرزهای کشور را رصد می‌کرد، اظهار داشت: در تماسی که صبح امروز با مدیران حج و زیارت خوزستان و ایلام داشتم، اعلام کرد که وضعیت مرزها روان است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد و همچنین اتوبوس به اندازه کافی در مرزها مستقر شده اند.

 

رییس سازمان حج وزیارت کشور از فراهم کردن امکانات تغذیه‌ای و تدارکات در تمامی مرزها خبر داد و گفت: خوشبختانه امکانات تغذیه و تدارکات کافی در مرزها وجود دارد و در حال حاضر ظرفیت پذیرایی برای 700 هزار نفر در مهران ایجاد شده است، این در حالی است که طبق پیش بینی‌ها طی امروز و فردا 250 تا 300 هزار زائر از مرز مهران وارد کشور خواهند شد و ما دو برابر این ظرفیت امکانات فراهم کرده‌ایم.

 

وی ادامه داد: همچنین امکانات درمانی و پزشکی مورد نیاز برای زائران اربعین حسینی در مسیرهای بازگشت فراهم شده است و جمعیت هلال احمر کشورمان نیز به صورت شبانه‌روزی در مرزها به صورت رایگان به ارائه خدمات می‌پردازند.

 

اوحدی ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس راهور، تصریح کرد: پلیس راهور در این مدت مدیریت خوبی را انجام داد و سبب شد تا وضعیت مرزها روان شود و هم‌اینک هیچ ترافیک سنگینی را شاهد نباشیم.

 

وی ادامه داد: طی امروز و فرداد وضعیت ترافیک کاهش خواهد یافت و از عصر روز سه‌شنبه وضعیت‌ راه‏های منتهی به مرزهای کشور به حالت عادی خود باز خواهد گشت./840/د102/ب6

ارسال نظرات