۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۲۳۵۷۹۵
در قالب طرح «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی»؛

82 کاروان پیاده زائران از خراسان شمالی رهسپار حرم رضوی شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: تاکنون 82 کاروان زائران پیاده از این استان در قالب طرح قدم های آسمانی تا امام مهربانی برای شرکت در آیین سوگواری دهه پایانی ماه صفر عازم مشهد مقدس شده اند.
زائران پياده علي ابن موسي الرضا(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی امروز در مراسم بدرقه کاروان های پیاده زائران حرم رضوی، اظهار داشت: برای دومین سال پیاپی اعزام زائران پیاده حرم مطهر رضوی در دهه پایانی ماه صفر به همت سازمان اوقاف و امور خیریه در قالب طرح قدم های آسمانی تا امام مهربانی انجام می شود.

 

وی با بیان این که این زائران برای شرکت در آیین سوگواری رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) به مشهد مقدس اعزام می شوند، اضافه کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در راستای مدیریت و خدمات دهی مطلوب به این زائران در طول سفر اقدام به اجرای طرح قدم های آسمانی تا امام مهربانی کرده که در قالب آن خدماتی از قبیل اسکان، بیمه، بهداشت، دارو، فعالیت روحانی مبلغ و ... را به زائران ارائه می دهد.

 

حجت الاسلام سهرابی خاطرنشان کرد: تاکنون 9 هزار و 334 زائر پیاده از شهرستان های هشت گانه استان خراسان شمالی در قالب 82 کاروان زیارتی سفر پیاده حرکت خود به سمت مشهد مقدس را آغاز کرده اند و این تعداد نیز دائما در حال افزایش است.

 

وی پیش بینی کرد که امسال در دهه پایانی ماه صفر در مجموع افزون بر 10 هزار زائر پیاده از این استان به حرم مطهر رضوی رهسپار شوند.

 

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که افزون بر زائران پیاده استان خراسان شمالی از دیگر استان ها نظیر گلستان و مازندران نیز چندین هزار زائر پیاده با عبور از محورهای خراسان شمالی به سوی مشهد مقدس حرکت می کنند، افزود: در طرح قدم های آسمانی تا امام مهربانی به این زائران نیز خدمات مورد نظر ارائه می شود.

 

به گفته وی مهم ترین اهداف اجرای این طرح ساماندهی کاروان‌های پیاده، خدمات دهی مطلوب به زائران پیاده این کاروان ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی، استفاده از ظرفیت امامزاده ها و بقاع متبرک بین راهی به عنوان قطب های فرهنگی کشور و ... است.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به فعال شدن چهار ستاد اصلی و فرعی استقبال از زائران پیاده حرم مطهر رضوی در استان خراسان شمالی، اضافه کرد: در این راستا ستاد اصلی استقبال از زائران پیاده حرم رضوی این استان در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) و ستادهای فرعی آن هم در محل بوستان ملی باباامان بجنورد و اداره اوقاف و امور خیریه و دفتر امام جمعه فاروج دایر شده است.

 

وی با یادآوری این که افزون بر این ستادها مساجد، حسینیه ها و امامزادگان واقع در مسیر حرکت کاروان ها نیز به منظور اسکان و پذیرایی زائران پیاده حرم رضوی مهیا شده اند، گفت: تلاش می شود تا اعزام و بازگشت زائران پیاده حرم رضوی در دهه پایانی ماه صفر با کم ترین مشکل و کاستی انجام شود.

 

گفتنی است، پارسال در ایام شهادت امام رضا(ع) حدود 9 هزار زائر پیاده از استان خراسان شمالی در قالب طرح قدم های آسمانی تا امام مهربانی عازم حرم رضوی شده بودند.

 

استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور و در مسیر اصلی گذر زائران امام هشتم(ع) واقع شده است./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات